|
Het is 13 nov 2024, 07:34
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
koelkast in rapido comfort
Auteur |
Bericht |
fam. kolder
|
koelkast in rapido comfort
Goedendag Dames en Heren, Ik heb een vraag over het inbouwen van een koelkast in mijn zojuist aangeschafte rapido comfort. Ik heb ergens vernomen dat er een type koelkast is dat precies in de disselbak past, alleen kan ik op dit forum niet terug vinden welk type dat dan precies is. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Dat zou echt geweldig zijn want het kamperen is mijn ding (en vooral voor mijn kinderen) en mijn man is helaas niet van plan om mij te helpen omdat het zijn ding dus niet is... Met vriendelijke groet en alvast bedankt, Tiesja Huizenga
|
08 maart 2010, 13:17 |
|
|
Space_NL
Geregistreerd op: 22 feb 2010, 10:09 Berichten: 22 Woonplaats: Nieuwdorp (Zeeland)
|
Re: koelkast in rapido comfort
Hoi, de koelkast inbouwen in een standaard disselbak is eventjes werk, maar opzich wel te doen. controleeer wel voor je iets koopt of je een standaard disselbak hebt, ik zie op internet soms ook rapidos verkocht worden war iemand zelf een disselbak op gemaakt heeft om welke reden dan ook. De vorige eigenaar van onze rapido heeft zowel gas als 12v van de koelkast afgehaald, en dan is de koelkast er zo in en uit te tillen. Ook met 12V erbij is dit volgens mij nog zo mogelijk. Als je ook gas werkend wil hebben is het wel iets lastiger, maar met "rapido koelkast inbouwen" was de 1e hit gelijk goed, een mooi PDFje met het type koelkast, en hoe deze aan te sluiten is. (en zelfs met bestelnummer voor de extra onderdelen). http://homepage.mac.com/cbuzink/.Public ... wen-v3.pdfter info: standaard zit de koelkast links in de bak, echt handig vind ik dat niet. Gelukkig vond de vorige eigenaar vna onze rapido dat ook niet, dus bij ons zit hij rechts ingebouwd. Daarvoor moet je echter wel het tussenschot in de bak veranderen (en je controle glaasje voor de waakvlam heb je dan niet meer). je kan dan wel vanuit de deuropening iets uit de koelkast pakken, wat zeker zonder voortent een groot voordeel is! succes met inbouwen, Alwin
_________________ The path of the least resistance will seldom lead you beyond youre own doorstep.
|
14 maart 2010, 11:26 |
|
|
fam. kolder
|
Hoi Alwin,
HEEL ERG BEDANKT !!! Tiesja
|
15 maart 2010, 12:56 |
|
|
EABW
|
In het pdf-document (van Space_NL) wordt vooral de Dometic RC 1600 besproken. Volgens mij zijn die maar beperkt verkrijgbaar. Bij o.a. Obelink staan ook 3 Tristar modellen (de portacool, Icecool en Supercool) voor minder geld te koop. site-> http://www.obelink.nl/ws/assortiment_ov ... 1&pagina=1Weet iemand of deze ook passen in de disselkist van de Rapido (Confort)? De maten zien er ongeveer hetzelfde uit.
|
10 aug 2010, 22:04 |
|
|
Space_NL
Geregistreerd op: 22 feb 2010, 10:09 Berichten: 22 Woonplaats: Nieuwdorp (Zeeland)
|
dat heeft een paar redenen,
de dometic RC1600 past precies, en dus heb je de grootste koelkast erin die past (en dus meer koelruimte).
daarnaast is de Dometic serie ook gewoon echt goed, alle goedkope klonen laten je in de steek in een warm land. (m.a.w. ze zijn niet voor niks goedkoper).
beperkt verkrijgbaar zijn ze niet, maar ze worden tegenwoordig dacht ik onder andere naam verkocht.
-googled even-
AEG / Electrolux / Dometic dus.
zie prijzen van ca 189 euro oplopend tot 250. ook afhankelijk van gekozen type (wel of geen gas, wel of geen temperatuur meter (om bevriezing tijdens een koude nacht te voorkomen) etc).
ieder zijn eigen afweging, als de mijne stuk mocht gaan vervang ik die voor een dometic met alles erop en eraan.
(de mijne werkt nu prima op stroom, maar de gasaansluiting is niet aangesloten, en heeft geen tempteratuur sensor. mocht iemand nu net zon ding zoeken valt er altijd te praten natuurlijk, koop ik die nieuwe wel :-)
_________________ The path of the least resistance will seldom lead you beyond youre own doorstep.
|
11 aug 2010, 09:27 |
|
|
Daan
|
Dometic 1600 zijn zat te verkrijgen op Marktplaats, heb de mijne voor 50 euro gevonden. En toen stonden er zeker een stuk of 10 op. En inbouwen is niet vreselijk lastig. Als je hem alleen op 12 en/of 220V laat draaien, hoef je alleen de gasaansluiting eraf te halen en laat je hem zo in de (idd originele) disselbak zakken. Bij 36 graden in de schaduw in een warme voortent koelt hij nog eenvoudig tot een graad of 5. Bij menige nieuwe (imitatie) koelkast is dat toch lastig. Ik vind het de beste koelkast die we tot nu toe hebben gehad.
|
11 aug 2010, 11:44 |
|
|
janvan
|
bij de confort die ik kocht zat een electrolux RC1600 220/24V/gas. Is mijn conclusie juist dat ik die niet zomaar in de sigarettenaanstekerplugopening kan steken nu de auto 12 V levert? Of kan het wel maar dat hij het gewoon wat minder doet, zou voor onderweg misschien kunnen volstaan. en op pag 12 van de gebruiksaanwijzing http://www.electrolux-ui.com/1998/207/503104FR.pdfstaat: lijkt me opmerkelijk bij gelijkstroom, klopt dit wel? mogelijk weet iemand antwoord op mijn vragen, bij voorbaat dank, jan
|
22 apr 2011, 11:53 |
|
|
Space_NL
|
Dat klopt, als je een 24volts versie gekocht hebt, gaat die het niet doen op 12v (of in elk geval niet zo als jij zou willen).
dat van die aansluitpolen zou best kunnen kloppen, waarschijnlijk zit er ofwel alleen een weerstand in die warmte opwekt en daarmee de koelkast koelt OF er zit een schakeling in met 4 diodes zodat hij altijd klopt.
belangrijk voor nu is dus: een 24 volt accu vinden (met lader) danwel een 12v naar 24v of naar 230v omvormer vinden.
waarschijnlijk is 12 => 24 de beste oplossing, maar let dan wel op je kabellengte ism kabeldiameter (zoasl ook in die tabel staat).
|
22 apr 2011, 12:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|