Klopt ook weer, daarom altijd de hoogte van de peeslijst opgeven. Voor hefdakcaravan zijn er speciale maten vanwege de hoogte. Dit is helaas een nadeel van hefdakcaravans waar ik ook een liefhebber van ben. Als een Esterel met het opklappen teveel problemen opleverd stapp ook ik over op een hefdakcaravan. Iets moet er toch klappen, ookal is het maar een hefdak.
Waarschijnlijk wordt het tegen die tijd geen Rapido hefdak omdat die tegen die tijd dat ik er aan toe ben te oud zijn. Dus zal het wel een Trigano Silver worden.
Bijzondere voortenten is bij Rapido helaas standaard. Ook de confort/rekord en export bezitters kennen dit probleempje. Zelf aan een Orline past geen standaard voortent vanwege de verspringende peeslijsten aan de zij wanden. Dit probleem heb ik ook met mijn TopVolume Esterel maar bij mij is dit eenvoudiger op te lossen door aan de zijwanden een extra pees te naaien die ongeveer 8 cm verder naar binnen aan de zijwanden wordt genaaid. Bij een Orline moet er een stuk stof met pees aan de zijwanden genaaid worden. Een andere oplossing is dit te realiseren met een flexibele dubbele peeslist uit PVC welke ook voor aanbouw erkers wordt gebruikt. Men heeft dan alleen een stuk tenstof nodig met aan beide zijden een pees. Werkt goed en heb het al eens gezien.
Christiaan