|
Het is 21 nov 2024, 23:48
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
lies
|
Hefdak Rapido DL39
Hallo,
Sinds een week ben ik trotse bezitter van de Rapido DL39. Nu hebben wij steeds ruzie met het openen en sluiten van het dak. Bij het volgen van de beschrijving komen we er toch niet goed uit. Ik denk dat het met de scharnierplaats te maken heeft??
Kan iemand mij stap-voor-stap uitleggen hoe je t dak omhoog en omlaag krijgt? De zijkanten is geen probleem maar de voor en achterkant wel, moet dit ook tegelijkertijd? Of kan je eerst bijv voorkant en dan achterkant doen.
Ik zou erg blij zijn met jullie reacties
groet Lies
|
16 jul 2013, 18:49 |
|
|
Wolf
|
Re: Hefdak Rapido DL39
ik heb geen DL39, ben wel erg curieus wat er in die beschrijving staat en weet dus ook niet of je dak +/- hetzelfde is als dat van onze Golf. Ik heb de vorige eigenaar dat éénmaal zien doen met 2 personen en voorkant en achterkant ter gelijkertijd. Dat leek me een heel geknoei!
Ik doe het altijd alleen (mijn schoonbroer ook met zijn Club) en heb geen voorkeur voor welke kant eerst: de voorkant of de achterkant en dat gaat soepel. Ik heb wel wat vet gedaan aan de geleiders aan de uiteinden van voor- en achterkant. Maar zoals ik al zei: ik weet niet of mijn dak hetzelfde is als dat van jou DL39
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
16 jul 2013, 20:31 |
|
|
lies
|
Bedankt voor je reactie, ga t maar eens rustig proberen!
|
16 jul 2013, 20:46 |
|
|
HanK
|
Begin met voor of achterkant maakt niet uit, maar gewoon eerst een kant omhoog drukken en daar na de andere kant. Wat wel belangrijk is, is dat je dit doet voordat je de steunpoten uitdraait! Ook met naar beneden halen , als laatste, als je alleen nog op de wielen staat! Succes.
_________________ Rijden met Renault Kangoo II en Trigano 310 TDL.
|
17 jul 2013, 06:04 |
|
|
lies
|
Het is gelukt! Met een beetje meer kracht en de scharnieren de juiste kant op ! Bedankt voor de reacties groet Lies
|
17 jul 2013, 06:37 |
|
|
Wolf
|
Ik heb dit nooit gedaan, maar ga dit vanaf nu ook doen: soms passen de slotjes va nde zijkanten niet goed en dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
17 jul 2013, 11:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|