Het is 18 nov 2024, 00:40

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Esterel sillage met fietsendrager? 
Auteur Bericht

Bericht Esterel sillage met fietsendrager?
Goeiedag mede klappers,

Wij zijn een gezin met 2 kids en 1 onderweg.
Vanwege het "grote" gezin met meer uitbreidingswensen hebben we een grote camper en een esterel klapcaravan.
De caravan wordt bedoeld voor de kids, om hoog en droog in te slapen en spelen.
Nu willen we graag een fietsendrager op het dak van de caravan.
Maar hoe?
Heeft iemand ideeen en/of foto's, hoe we dit kunnen doen.
Het dak is van polyester en we denken niet dat ie het rek kan dragen, of hebben we dat mis.
Er moeten 4 fietsen op kunnen.
Bij voorbaat dank.

Groetjes Angelina

24 jun 2010, 20:30
Profiel E-mail

Bericht Re: Esterel sillage met fietsendrager?
Toch wel aardig.....18 keer bekeken en niemand die reageert......

29 jun 2010, 09:15
Profiel E-mail

Heeft het nut dan als je kijkt, ziet dat je niet kan helpen en toch reageerd?
Bij deze dan:
Sorry, ik kan je niet helpen!

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel

29 jun 2010, 10:06
Profiel E-mail WWW

volvo schreef:
Nu willen we graag een fietsendrager op het dak van de caravan.
Maar hoe?
Heeft iemand ideeen en/of foto's, hoe we dit kunnen doen.
Het dak is van polyester en we denken niet dat ie het rek kan dragen, of hebben we dat mis.
Er moeten 4 fietsen op kunnen.

Vraag is, moet je dit willen, als ik kijk naar ons laadvermogen, dan snoepen 4 fietsen en drager daar al snel 50% vanaf.
In Nederland heb ik er nog geen gezien, maar ik heb ooit een Zwitser gezien die dit had. Maar verder niets meegedaan, daar het niet op mijn verlanglijstje staat.
Ik heb ook nog ff "gegoogled" en dit gevonden: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://pic.autoscout24.net/images/991/646/0172646991001.jpg&imgrefurl=http://gebrauchtwagen-suche.t-online.de/autos/marke-%2522Caravans-Wohnm%2522/modell-%2522Rapido%2522/baujahr/preis/km/kraftstoffart/farbe&usg=__HbkZa55hblino4TyR6a_KfFUaiU=&h=188&w=250&sz=8&hl=nl&start=141&sig2=Rjht4FP78R7-hE7zYHQODA&um=1&itbs=1&tbnid=DQkmVP6DEoPGXM:&tbnh=83&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Drapido%2Borline%26start%3D126%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1&ei=2dAsTO7FJsuUOK25yYAJ
Voor zolang de advertentie online staat natuurlijk. ff zoeken naar de advertentie met dezelfde foto als bovenaan. Misschien heb je er wat aan of kun je er een mailtje aan wagen voor details.

Succes!

[color=#BF0000]Ervaring met een Rapido Orline 34S (1990) en een Esterel 39U (1997) en een Rapido Club 42CP uit 1994 en vanaf 2017 onderweg met een Bedford CF280 97560TU Pioneer uit 1979.[i][b][b][i][color=#BF0040]

01 jul 2010, 18:41
Profiel E-mail
Dit is zeker mogelijk maar ziet er niet uit in mijn ogen als Esterelliefhebber.
Het dak is inderdaad uit polyester, maar de bovenzijde is versterkt en geisoleerd met polystyreen.
Om dakdragers te montieren zul je gaten moeten boren door het dak en deze aan de binnenzijde met een bout vastzetten.
Daarvoor zul je onder de bout echter een versteviging aan de binnenzijde moeten maken in de vorm van een plak of ijzeren plaat. Zo heb ik al diverse Esterels gezien met een dakkoffer of fietsendrager, zelfs al met een zeilbootje.
Een betere oplossing vindt ik achter op de Esterel. Nadeel je zult moeten zorgen voor een goede kogeldruk.

Alles over fietstransport op het dak van een Esterel/Rapido orline vindt je HIER

Achterop de Esterel gaat het op DEZE manier het beste. Een ander mogelijkheid is het montieren van een trekhaak achter de Esterel voor bv een Twinnyload.

Christiaan
Forummoderator Klappcaravanforum.de

04 jul 2010, 13:29

Bedankt voor de reacties.
Zo op het dak vinden wij ook niet mooi, maar helaas wel noodzakelijk.
De esterel hangt al achter een camper dus we zijn al erg groot en vooral lang.
Om dan nog een twinnyload achterop de caravan te doen is iets teveel van het goeie.......
Dan zijn we langer dan 12 meter!!!!!!

Het gaat om 4 fietsen dus is het dak de beste optie.
We gaan het monteren via de chassisbalken aan de onderkant.
Foto's volgen als we klaar zijn.
Nogmaals bedankt!!!!

06 jul 2010, 11:09
Profiel E-mail

volvo schreef:
We gaan het monteren via de chassisbalken aan de onderkant.
Foto's volgen als we klaar zijn.

hmm....ben toch wel héél erg benieuwd hoe jullie dat gaan doen "via de chassisbalken", wacht de foto's met spanning af!

Veel succes!

[color=#BF0000]Ervaring met een Rapido Orline 34S (1990) en een Esterel 39U (1997) en een Rapido Club 42CP uit 1994 en vanaf 2017 onderweg met een Bedford CF280 97560TU Pioneer uit 1979.[i][b][b][i][color=#BF0040]

06 jul 2010, 16:06
Profiel E-mail

Wat bertreft het laadvermogen, daar hebben we geen last van. De Esterel is nagenoeg leeg, omdat hij alleen functioneerd als slaapplaats voor de kinderen. Dus de keuken en de kast hebben we er al uit, we hebben er nu 2 -1 persoons bedden in gemaakt. Via de chassisbalken had ik opgezocht via internet, er was iemand met een rapido die dat zo gedaan had. We gaan eerst zonder fietsen op vakantie, het is te kort dag om dat nu nog te gaan maken allemaal. Na de vakantie ga ik er aan beginnen, dan hou ik jullie op de hoogte! Iedereen die ook op vakantie gaat: fijne vakantie en veel plezier en tot snel! Groetjes Martin en Angelina

09 jul 2010, 12:35
Profiel E-mail
Zo kan het ook, de caravan op de foto's is van mij en is een TV34SG oftewel een Topvolume Sillage met een opbouwlengte van 3,4 meter.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De voeten zijn natuurlijk voorzien van rubber om het dak te beschermen.

Christiaan
Esterelclub Europa

16 jan 2011, 11:00
Op de site van de Esterelclub staat inmiddels ook een artikel over het transporteren van fietsen op een esterel.

Christiaan
inmiddels geen Moderator meer bij het eerder genoemede Klappcaravanforum maar beheerder van mijn eigen Esterelforum. (Duitstalig natuurlijk)

04 jun 2011, 21:40
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]