|
Het is 18 nov 2024, 00:29
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
stabilisatie hefdak esterel
Auteur |
Bericht |
werner
|
stabilisatie hefdak esterel
Hallo allemaal! We hebben vorige week een Esterel klapcaravan gekocht op marktplaats, zijn een beetje aan het rondkijken wat erover te vinden valt en voila! Daar komt dit forum in beeld! Die Esterel lijkt ons echt een geweldig handig ding, maar..... Het openklappen lukt best, maar je moet wel met z'n tweeën zijn want het dak swingt dan behoorlijk van voor naar achteren en weer terug, dus dat betekent 1 persoon bezig met openklappen, en 1 persoon bezig met het dak vasthouden om te voorkomen dat het dak een rare schuiver maakt. Het lukt wel, daar niet van, maar op de filmpjes die we op you-tube gezien hadden ging dat openklappen toch een stuk soepeler. Wat hierbij opvalt is dat bij het uitklappen aan de randen van het hefdak staalkabeltjes naar buiten komen, en ook bij het weer inklappen, met aan het uiteinde een veer. Ik vermoed dat dit het restant is van een systeem om het dak tijdens het open- en dichtklappen te stabiliseren zodat het niet te ver kan doorschieten, voornamelijk naar een kant die je niet wilt. Hopelijk is er iemand die weet hoe dit precies in elkaar hoort te zitten en of dit makkelijk te herstellen is. Ik ben erg niewsgierig naar een reactie, alvast een vriendelijke groeten van Werner & Majorie
|
26 apr 2011, 17:58 |
|
|
Christiaan
|
Re: stabilisatie hefdak esterel
Staalkabels om het dak te stabiliseren is bij een Esterel? Dat is nieuw voor mij als Esterelkenner. Is het wel een esterel en geen Casita of een laBoheme of zels een Rapido orline? Esterel heeft gasveren en geen veren zoals b.v. de Orline. Stuur anders even een foto naar mij, ik zal je per PN mijn email adres geven. Ann de hand van foto's kan ik je vertellen of het een esterel is of niet. Ik ben oprichter van de esterelclub en heb ook een eigen Forum.
|
02 mei 2011, 21:17 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|