|
Het is 14 nov 2024, 18:27
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Trio
|
Luifel voor trigano 340
Wij zijn in het bezit van een cortex voortent. Het opzetten ervan kost toch nog enige tijd. Daarom overwegen we een luifel aan te schaffen. We denken over een fiamma caravanstore en die dan te bevestigen aan een rail die op het hefdak gemaakt moet worden. Wie heeft ervaringen met een degelijke luifel en biedt het ook voldoende comfort?
|
04 aug 2012, 14:23 |
|
|
Wolf
|
Re: Luifel voor trigano 340
ik heb een fiamma-luifel met een rail gemonteerd aan het hefdak. Of het wat comfort biedt?? Dat hangt ervan af wat jij met comfort bedoelt.
Wij kunnen in de schaduw zitten als het te heet is, en uit de regen als het niet te hard waait. Wij hebben geen zijwanden erbij gekocht, misschien met deze erbij dat je wat meer comfort hebt.
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
04 aug 2012, 19:28 |
|
|
Trio
|
Alvast bedankt voor het antwoord. Heb je de Fiamma-caravanstore gemonteerd en welke maat? Ligt de zak dan op het dak tijdens het rijden? Geen geklapper tijdens het rijden? Met hoeveel schroeven heb je de rail vastgezet?
|
04 aug 2012, 20:32 |
|
|
Wolf
|
Ik denk dat de luifel 3m of 3.20m is. Hij ligt tijdens het rijden inderdaad naast het hefdak op het dak en die is zwaar genoeg om zeker niet te flapperen.
De rail heb ik bevestigd met rivetten (blind popnagels of hoe noemen jullie dat? - ik ben Belg)
Bij mijn Rapido loopt er langs de binnenkant van de zijwand van het hefdak een alu-koker. Bouten zouden dan door die koker heen moeten en zichtbaar zijn in de caravan. Doordat die koker daar loopt ben ik zeker dat die rivetten voldoende vast zitten (en dus niet alleen in de kunststof van het hefdak zitten. Ik heb elke 10-12cm een rivet bevestigd.
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
04 aug 2012, 21:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|