|
Het is 14 nov 2024, 07:25
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
martine
|
leeftijd rapido club 32
ik wil graag een tweedehands rapido club 32 kopen van een kennis. De rapido is wel van 1990. Nu weet ik niet of dit niet al oud is voor een rapido. Ik wil er wel nog ongeveer 10 jaar plezier aan beleven. zou dit nog lukken met zulke leeftijd? of kijk ik uit naar een jongere. Ik betaal er wel maar 1700 euro voor. lijkt me niet zoveel, toch? Hij heeft wel steeds binnen gestaan buiten het vakantieseizoen. wie heeft hier ervaring mee. alvast bedankt voor een reaktie
|
13 aug 2012, 20:48 |
|
|
Wolf
|
Re: leeftijd rapido club 32
ik heb een Rapido Golf van 1993 gekocht en wil daar nog heel lang mee gaan kamperen. De ouderdom is minder belangrijk dan de staat waarin ze verkeerd. Bij de aanschaf van onze 2de hands was mijn neus het belangrijkste informatie-kanaal: als er vocht in geweest is, riek je dat. Voor de rest zag ze er heel goed uit, heb ik de remschoenen vervangen en de wiellagers gecheckt.
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
14 aug 2012, 15:54 |
|
|
tomruevel
|
Re: leeftijd rapido club 32
Hoi,
ja, hoe lang gaat zo een caravan mee?
In Frankrijk zie veel bejaarde echtparenen rondrijden met hun caravans uit de jaren 60.......
Ik denk het ist sterk afhankelijk ervan hoeveel dagen (niet jaren) de caravan gebruikt wordt, welke wegen men rijdt en hoe alert men is met kijken op er ergens inwatering is.
Hoe meer dagen dus ook meer slijtage van vooral van kussens, stoffering, bodem. Maar in principe alles relatiev goedkoop te herstellen.
Rijden op heel slechte wegen is toch een sterke belastung voor de heel karosserie, het onderstel en ook het meubilair. Maar ook hier wat alert zijn, kijken of schroevjes los zitten (verbinding onderstel/body) enz. Dat voorkomt ergere dingen. Schokbrekers, remmen, banden herstellen valt meestal mee.
Caravans met die veel gereden is hebben ook vaker lekkages. Overal war lijsten zijn, openingen voor ramen deuren stopkontakten. Ook hier regelmatig kijken (of beter nog meten) of er ergens vocht insijpelt en als er vocht zo maar afdichten. Ook op kleine scheurtjes van de buitenbeplating letten, in de hoeken van de deur, de ramen, bagageluiken.....
_________________ Groetjes Thomas&RĂ¼diger
We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)
|
16 aug 2012, 18:40 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|