Het is 06 okt 2024, 23:41




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Polyplastic vensteractie? 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 11 jun 2010, 12:36
Berichten: 3
Bericht Polyplastic vensteractie?
Op 10 juni 2010 ontving ik van Polyplastic een brief waarin werd aangeboden om de twee ruitdelen in mijn caravan 31TDL (bouwjaar 2004) vast te zetten met vier schroeven op de hoekpunten. Ook kunnen de ruiten worden vervangen voor 35% van de prijs. De ruitdelen schijnen los te kunnen gaan waardoor er gevaar in het verkeer kan ontstaan. Vorige week is mijn caravan nog voor een onderhoudsbeurt bij Rapido in Nieuwegein geweest. Daar heb ik er niets over vernomen. Is dit een serieus probleem en kunnen de ruitdelen niet eenvoudiger worden vastgezet met bijvoorbeeld kleine tapeverbindingen?.


11 jun 2010, 13:19
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 04 jun 2009, 22:25
Berichten: 3
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Op 10 juni zelfde brief ontvangen.
Na op de internetsite vanpolyplastic-pas.nl gekeken te hebben ben ik op 11 juni naar de dealer gegaan
deze verwees mij naar GlassConect.
Hier hadden zij al heel wat caravans gemaakt van verschillende merken.
Ook bij mij zijn op de ramen op elke hoek een dop met een schroefje gezet.
Het ziet er keurig uit
En ik kan op deze manier geen ongelukken veroorzaken.
Wytse Spoelstra.


12 jun 2010, 17:57
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Hallo allemaal,

niet te geloven, zonder dat jullie contact hebben gezocht met Polyplastic!!!!!!

Ik probeerde zo´n 3 jaar geleden met Polyplastic overeind te komen.
Omdat onze 42CP, bj. 1999, ook raamen heeft uit die tijdperk met problemen.
Het voorraam is in 2005 uit elkaar gevallen, gelukkig in de stalling en niet op der autoweg. Kosten ~ € 500,00

Hebben heel wat mails gehad met Polyplastic, merdere keren de gevragde informaties gestuurd, keren om keren dezelfde vragen beantword.
Maar gebeurd is er niks.

Heb het uiteindelijk zelf gedaan, wat Polyplastic ook doed.
Voordat er een ongeluk gebeurd:

http://www.camperpoint.de/index.php?page=Thread&postID=60782&highlight=polyplastic#post60782

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


15 jun 2010, 17:27
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 22:03
Berichten: 30
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Hoi allemaal. Ook wij hebben van POLYPLASTIC zo'n brief gekregen gekregen met het chassisnummer en kenteken van de caravan . Daar ik maandag POLYPLASTIC niet aan de lijn kreeg en Holtkamp-west niet open was zag ik de reactie van Wytse.
Toen heb bij ons in de buurt gekeken waar Glasconect was. Deze was kort in de buurt .
Even gebeld en kan er donderdag terecht hiervoor . Glasconet wist hiervan .
Wytse bedankt voor de reactie zodat ik niet naar Nieuwegein of Rotterdam zou moeten.


gr. Huub


15 jun 2010, 22:15
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 22:03
Berichten: 30
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Heinsius schreef:
Op 10 juni 2010 ontving ik van Polyplastic een brief waarin werd aangeboden om de twee ruitdelen in mijn caravan 31TDL (bouwjaar 2004) vast te zetten met vier schroeven op de hoekpunten. Ook kunnen de ruiten worden vervangen voor 35% van de prijs. De ruitdelen schijnen los te kunnen gaan waardoor er gevaar in het verkeer kan ontstaan. Vorige week is mijn caravan nog voor een onderhoudsbeurt bij Rapido in Nieuwegein geweest. Daar heb ik er niets over vernomen. Is dit een serieus probleem en kunnen de ruitdelen niet eenvoudiger worden vastgezet met bijvoorbeeld kleine tapeverbindingen?.


Ik ben vanmorgen bij Glassconnect de ruiten van onze Rapido 31DL met speciale boutjes/dopjes laten vastzettten. Was zo gebeurd en ziet niet oneven uit. Dus Rapidovrieden die z'on brief hebben ontvangen van polyplastic , als u even kijkt waar bij U in de buurt een Glassconnectdealer is wordt U na afspraak zo geholpen .

iedereen suc6 ermee Maria&Huub


17 jun 2010, 09:13
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 02 sep 2010, 13:17
Berichten: 17
Woonplaats: Breda
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Ik heb er maar eens voor gebeld. Het is ook best een telefoontje waard, een paar honder Euro per nieuw raam of gratis wat schroefdopjes. Ik koos voor de schroefdopjes. De reparateurs zijn professioneel en de dopjes zien er netjes uit. ofwel: een flink bedrag uitgespaard....

groet

Manuel

_________________
Rappifans weten wat het is om uit hun dak te gaan. :-)


02 sep 2010, 14:08
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 23 maart 2010, 16:42
Berichten: 25
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Wij zijn ook slachtoffer en Holtkamp West zet in het najaar drie nieuwe ramen in de zit/slaaphoek van de 31 TDL. De andere ramen krijgen de schroefdoppen.
Wel is het nog even de vraag of de ramen in het hefdak ook geschroefd moeten worden. Die hebben minder te lijden denken we.
We hebben voor 3 nieuwe ramen gekozen omdat de kans bestaat dat door de schroeven de ruiten aan de binnenkant condensvorming gaan krijgen. Dit is na een poosje echt een vies zicht, zo leert de ervaring met dakvensters met dubbel glas thuis.
Op de kosten zitten we niet te wachten, maar als op enig moment de caravan verkocht zou gaan worden is die stukken minder waard als er werkelijk vocht tussen de raamhelften komt. Vandaar.


15 sep 2010, 20:19
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 23 maart 2010, 16:42
Berichten: 25
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Heinsius schreef:
Op 10 juni 2010 ontving ik van Polyplastic een brief waarin werd aangeboden om de twee ruitdelen in mijn caravan 31TDL (bouwjaar 2004) vast te zetten met vier schroeven op de hoekpunten. Ook kunnen de ruiten worden vervangen voor 35% van de prijs. De ruitdelen schijnen los te kunnen gaan waardoor er gevaar in het verkeer kan ontstaan. Vorige week is mijn caravan nog voor een onderhoudsbeurt bij Rapido in Nieuwegein geweest. Daar heb ik er niets over vernomen. Is dit een serieus probleem en kunnen de ruitdelen niet eenvoudiger worden vastgezet met bijvoorbeeld kleine tapeverbindingen?.

Wat je precies bedoelt met tapeverbindingen weet ik niet. Het klinkt beter dan schroeven door de ruiten draaien. Op de website van Polyplastic is ook te lezen, dat er nadat de schroeven zijn ingedraaid mogelijk condensvorming tussen de ruiten kan plaats vinden.
Geen leuke gedachte.
Mocht je dit lezen: laat dan even weten wat je met tapeverbindingen bedoelt, want ik heb voor 3 ramen nieuw glas besteld en de overige worden geschroefd. Dus als tapen een betere oplossing zou bieden, dan kan dat bij de oude vensters.


16 sep 2010, 19:09
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 12 aug 2010, 17:50
Berichten: 55
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Hallo

Ik heb sinds kort een Rapido 39T en lees dat er problemen kunnen zijn met de ramen. Kan iemand mij eens uitleggen wat juist het probleem is :

- komen de ramen los? of zijn het onderdelen ervan?
- worden de ramen vastgezet? dan kunnen die niet meer open?
- geldt dat voor alle types van Rapido of alleen vanaf bepaalde bouwjaren.

Bedankt voor de reacties

Johan Berthier


31 okt 2010, 10:50
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Polyplastic vensteractie?
Hoi Johan,

de twee gedeelten van het raam kunnen los laten.
Het is dann natuurlijk mogelijk dat zoiets op de weg gaat gebeuren. Omdat de vergrendelingen aan het binnengedeelte vast zitten en de hechting van het buitengedeelte los laat.

Er worden schroevdopjes in iedere hoek geplaatst.
De ramen kunnen nog steeds open

Bouwjaren v/a 1998 of 1999.

Hier nog even een dhz. oplossing (van mij):
http://www.camperpoint.de/index.php?pag ... #post60782

Inmiddels hebben ook wij een brief van Polyplastc ontvangen.
Dus, in november komt er iemand naar de caravan (we houven met de caravan niets eens naar een bedrijf van CrackEx), om de dopjes te plaatsen.
Zijn benieuwd.

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


31 okt 2010, 11:19
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling