Het is 29 sep 2024, 00:04




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
gebruiksaanwijzing voortent merk CABANON 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 17 jun 2012, 21:08
Berichten: 1
Bericht gebruiksaanwijzing voortent merk CABANON
Ik heb vorige week een tweedehands rapido plooicaracan comfort bouwjaar 1976 in perfecte staat gekocht. Er is ook een voortent van het merk CABANON bij. Ik kan deze perfect aan ritsen maar ik krijg het frame niet opgesteld. het is precies of dat er buizen ontbreken ofwel doe ik iets verkeerd. Heeft misschien iemand een gebruiksaanwijzing van dit type voortent ? Alvast bedankt voor reacties.
groetjes, Peter Van Hoecke uit Tielrode (Belgïe).


17 jun 2012, 21:25
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: gebruiksaanwijzing voortent merk CABANON
Hallo Peter,
Ik heb geen gebruiksaanwijzing en ook geen foto's, maar wel net zo'n tent. Erg zwaar, maar ook heel mooi. Behalve de gordijntjes, dat is flodderwerk.
Je hebt (neem ik aan) een serie stokken die aan elkaar zit, met veren. Als je die in elkaar schuift krijg je een ereboog. Met 3 punten / pennen er op. Er is geen staander middenvoor. Die boog komt het verst van de caravan af te staan en is dus de voorkant.
Dan heb je nog 2x2 stokken die je in elkaar schuift. Er zit een drukveer tussen. Aan het ene uiteinde zit een (plastic?) pen, aan het andere uiteinde een dop in de vorm van een zuignap.
In de hoek van het boogframe zit een gaatje dat, als het goed is, gericht op de caravan. Daar steek je de pin van de stok in. De zuignap gaat tegen de caravan. Deze stangen komen dus horizontaal van de hoek van het frame, naar de hoek van de Rapido.
Dit stort uiteraard in elkaar als er geen doek over heen zit om het bij elkaar te houden.

Je begint dus met het tentdoek door de 2 bovenste (dak-) sleuven van de Rapido te schuiven.
Daarna til je het doek op en zet de boog onder het doek, pennen door de gaten aan de bovenkant.
Daarna plaats je de twee horizontale stokken. Die schuif je stevig uit, zodat de boog van de Rapido wordt afgeduwd. Tot zover het doek het toelaat. De veer in de stok houd de zaak op speling.
Aan de binnenkant van de tent, bij de horizontale stokken zitten lintjes of hoesjes daar moet die stok door om te voorkomen dat hij langs de caravan wand naar beneden glijd.

Dan heb je nog twee smalle stroken tentdoek met ritsen. Die schuif je in de vertikale sleuven van de Rapido. Ritsen dicht. Klaar. Nou ja, nog wat nastellen dus.

Het kan alleen, heb ik gedaan, maar beter is het met 2 of 3 personen te doen.
Puzzel ze verder.


Bijlagen:
Cabanon1979 klein.jpg
Cabanon1979 klein.jpg [ 57.25 KiB | 2235 keer bekeken ]

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl
18 jun 2012, 19:08
Profiel E-mail WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling