Re: tv kijken in vouwwagen
Hoi Koen,
Ik ben niet zo ouwerwets als Chris, dus zal ik je vertellen wat je nodig hebt.
Allereerst zul je moeten weten of er kabel beschikbaar is op de camping en de plaats waar je staat.
Als dit er niet is dan moet je of iets van digitene of een eigen schotel met ontvanger moeten hebben.
Lijkt me logisch.
Is er wel kabel beschikbaar op je camping plaats het enige wat je nodig hebt een tv (
) en een lange (10 meter?) coax kabel.
De aansluiting zit over het algemeen aan de paal waar je ook de stroom aansluit.
Ik zelf heb het wat luxer gedaan in mijn klapper.
Aan de buitenkant van de klapper (zijkant, bij de achterste bank) heb ik een (waterdicht) kastje gemonteerd waar ik de coaxkabel kan aansluiten.
Deze is bij elke caravandealer te krijgen.
In de caravan heb ik vanuit dit kastje (deze komt uit in de achterte bank) een kort stukje coaxkabel, en vervolgens een splitter geplaatst.
Vanaf de splitter gaat er 1 kabel naar de middenpadzijde van deze bank, hier heb ik boven het lichtknopje een aansluitpunt in de bank gemaakt.
De andere kabel gaat via de bodem weer naar buiten en via de kabelboom naar de disselbak.
In de disselbak heb ik ook een aansluitpunt gemaakt.
Ik kan nu dus tv kijken in de caravan en/of in de voortent.
Ik hoop dat je wat aan deze tips gehad hebt.
Overigens (ook even ter info voor mijn grote vriend Chris.....), ik ben niet het type dat, bij mooi weer, om 8 uur zijn caravan in duikt om tv te gaan zitten kijken.
TV op de camping is er voor mij alleen voor als het slecht weer is of om even het nieuws en de weersberichten te bekijken.
Bij mooi weer zit ik ook liever lekker buiten.