|
Het is 22 nov 2024, 06:49
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Rijden met een Rapido Club in Noorwegen
Auteur |
Bericht |
Rappifan
|
Rijden met een Rapido Club in Noorwegen
Beste Rapidovrienden,
Wie heeft ervaring met rijden met een Rapido Club in Noorwegen? We zijn bezig voorbereidingen te treffen voor komende zomer. Als chauffeur ben ik bepaald niet bang uitgevallen, maar zeker ook niet overmoedig en de Trollstiggveien baart me zorgen. De ANWB ontraadt zelfs om daar een caravan overheen te trekken. Wie geeft me raad?
Alvast bedankt Manuel
_________________ Rappifans weten wat het is om uit hun dak te gaan.
|
02 sep 2010, 15:10 |
|
|
tomruevel
|
Re: Rijden met een Rapido Club in Noorwegen
Hoi,
in Noorwegen valt rijden met een kompakte caravan best mee. In die wat drukke regios, zoals Sognefjord ed. wat minder ivmn. drukte op de weg. Ook veel bergwegen zijn wel te doen.
Trollstigen is ook mogelijk, weet ik van iemand die heeft het met een Golf TDI (90pk) en Eriba Triton (1000KG) gedaan. Het problem is er niet om die weg technisch te kunnen rijden, het problem is dat het erg druk is met bussen. Dus, als je er s´nachts rijd.......zoals die kennis met die Golf.
De hellingen in de bergen zijn soms stijl, maar omdat je niet zo hoog (zoals in de Alpen) zit, heb je ook minder verlies aan motorvermogen. En de hellingen zijn ook meestal minder lang. Uitzonderung misschien van de Sognefjord op het Sognefjell, en op de E6 het Saltfjell. Maar ook dat hebben we gehaald, met onze Renault 21 D (65PK) en een 1000KG Eriba Touring
_________________ Groetjes Thomas&Rüdiger
We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)
|
03 sep 2010, 10:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|