Het is 22 nov 2024, 07:10

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Problemen bustent Explorer 
Auteur Bericht

Bericht Problemen bustent Explorer
Beste mensen,
In het voorjaar heb ik een bustent voor de caravan gekocht, merk Herzog, type Explorer. Het is een tent die je binnen 10 minuten opzet, prima.
Echter: er zat een gaatje in het dak, de aanhechting voor de rits was niet in orde en de bijgeleverde scheerlijnen kunnen niet bevestigd worden, omdat er aan het frame nergens een mogelijkheid is om die vast te maken. Bij een behoorlijk harde wind staat die tent dusdanig te dansen, dat je bang bent dat die met caravan en al op drift slaat.

Herzog stuurt me met een kluitje in het riet en voordat ik weer wegga met die tent wil ik een en ander voor elkaar hebben.
Weet iemand van jullie hoe de scheerlijnen bevestigd moeten worden? Ik zou het graag horen!

Groeten, Diny

16 mei 2011, 19:42
Profiel E-mail

Bericht Re: Problemen bustent Explorer
Beste Diny,

Misschien het een idee om losse stormlijnen te kopen en deze over de tent heen te spannen?

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel

17 mei 2011, 06:44
Profiel E-mail WWW

Bericht Re: Problemen bustent Explorer
niek warmoltz schreef:
Beste Diny,

Misschien het een idee om losse stormlijnen te kopen en deze over de tent heen te spannen?

Beste Niek, bij een voortent zoals jullie hebben is dat geen probleem lijkt me. Maar de Explorer heeft een 'rond' dak, waarvan de tentstangen in het midden van het dak kruisen.
Er zou een soort tuig over de 4 gebogen stokken gemaakt moeten worden, zodat ze niet van van die gebogen stokken af kunnen glijden. Er zit een luifelachtig afdak bij, maar de boog waarin dat past is gemaakt van ongeveer 1 cm. dikke buizen, die onder druk doorbuigen.
Het is moeilijk uit te leggen, ook al omdat het geheel voorzien is van een los dakzeil, dat er overheen gespannen wordt als de tent opgezet is.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en als je nog suggesties hebt: welkom!
Groetjes, Diny

17 mei 2011, 21:20
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]