Re: nieuw op het forum aangekomen
Joepla, het is al weer een tijdje geleden dat ik nog op het forum was.
Ondertussen is de vakantie al lang achter de rug en vergeten....
Julie (de 34) heeft het weer voorbeeldig gedaan; mits enkele herstellingen vooraf en weer met een lijstje teruggekomen....
Vooraf:
De nodige jaarlijkse kontrole uitgevoerd en de rail van de voortent gedemonteerd om opnieuw af te dichten.
Daarnaast nog een buitenstel gemaakt voor het keukenblok bestaande uit twee schragen (met onafhankelijk in lengte instelbare poten), een houten op maat gemaakte plank om onderaan op de schragen te leggen en een hele rits kleine plankjes van 10 x 10 cm op vanalles en nog wat waterpas te kunnen zetten.
Ook grote dikke planken van 30 x 30 en 3 dik heb ik gemaakt om de caravan stevig en pas te kunnen zetten.
De velgen nog herspoten (dat was echt nodig) en nieuwe banden erop.
En klaar!
Tijdens kregen we plots een lek in de kast van het keukenblok..... owjee niet goed voor het hout.
Nader onderzoek brengt aan het licht dat er geen dichting zit tussen de wasbak en het kunststof afvoergaatje en daar is ie beginnen lekken.
Echter is er zeer weinig plaats voor een dichting en bovendien waar vind ik dat hier ?? (Zuid-frankrijk)
Doch geen probleem: met een condoom geleend (allé ja gekregen) van een bevriend koppel wordt het zaakje terug gedicht en kan het weer mee tot terug thuis....
Bovendien bleken de standaard schragen met daarop het keukenblok in combinatie met de helling waar we op stonden een nogal "hoge" oplossing.
Nieuwe taken op het lijstje zijn nu:
Dichting voor de wasbak.
De schragen inkorten => al gebeurd.
Het dak eens heel goed polieren want dat is zo mat dat het wit afgaat op het zeemvel => is ondertussen ook al gebeurd; het blinkt weer als een spiegel
De siliconen dichting aan het dakraam vernieuwen.
Een nieuwe rubber zoeken voor het onderste deurgedeelte want er loopt water binnen als we in de regen rijden.
EN
Trachten Stinne (de 39L) in orde te zetten voor 2011...
We weten weer wat te doen....