Het is 25 nov 2024, 23:42

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rapido gekocht 
Auteur Bericht

Bericht Rapido gekocht
Ik had nooit gedacht dat ik het zou doen, maar ik heb afgelopen zaterdag toch echt mijn eerste caravan gekocht :mrgreen:
We kamperen altijd in onze Amerikaanse pickup.
Een Magnacharged Chevrolet Avalance Z71 met 400 fijne pktjes :)
We waren altijd met zijn tweetjes, dus het was een kwestie van trucktent op de laadbak en kamperen maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is de gezinsuitbreiding van 2015 alweer bijna 9 maandjes oud, en besloten we afgelopen zomervakantie dat we iets meer ruimte nodig hadden.
We kochten een bustent waarin we konden zitten met slecht weer, en waar onder andere de koelkast en veel babyspullen staan.

Afbeelding

In principe konden we zo met z'n drietjes wel weer even vooruit, maar na een koude vakantie in Valkenburg beseften we ons dat het toch wel prettig zou zijn om een ruimte te hebben waar je lekker warm binnen kan zitten als het weer minder is.
Ook was het altijd een heel gezeul met al die spullen, en nu met de baby erbij is dat alleen maar meer geworden.

Als we een caravan zouden hebben zouden we in ieder geval geen koelkast, toilet en kooktoestel mee hoeven nemen.
Veel spullen kunnen ook permanent in de caravan blijven waardoor we ook veel minder in hoeven te pakken.
Maar is dat wel iets voor ons een caravan??
GEEEEEN idee haha :mrgreen:

We willen in ieder geval de trucktent blijven gebruiken dus het moest een caravan zijn die niet te groot was maar wel 2 extra slaapplaatsen zou bieden en een kookgelegenheid en toilet zou hebben.
Ook het gewicht van de caravan was van belang omdat de Chevrolet een totaalgewicht heeft van 3175 kg.
Mijn vrouw en ik beschikken allebei niet over een BE rijbewijs, dus mocht het totaalgewicht van de caravan niet meer dan 750 kg zijn.
Uiteindelijk wat rond geneust op internet zijn we uitgekomen op de Rapido Club 31T.
Een kleine compacte hefdakcaravan met 2 persoons bed of 2 aparte bedden, ideaal voor papa en mama of 2 kids dus :)
In Elst stond er eentje te koop die voor een schappelijke prijs werd aangeboden, inclusief z.g.a.n. voortent en afleverbeurt met 2 nieuwe banden.

Afgelopen zaterdag zijn we wezen kijken en de Rapido stond er nog zeer netjes bij.
Interieur in zeer goede en mooie schone staat, bijna als nieuw.
De buitenkant is ook zeer netjes.
Ik zag alleen dat de achterbumper een keer een klein tikkie heeft gehad omdat een klein stukje onder het achterlicht bijgewerkt was.
Je ziet er niet veel meer van maar ik wil de Rapido weer in nieuwstaat terugbrengen zoals ik bij al mijn auto's ook doe.
Weet iemand of die achterbumper, wat niet meer is dan een kunststof paneel, nog ergens los te krijgen is en makkelijk te vervangen is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd hoe de combinatie van deze caravan en onze Chevrolet zal bevallen.
Met 3150 kg trekgewicht en 150 kg kogeldruk zal de auto er i.i.g. geen moeite mee hebben. :mrgreen:

19 okt 2015, 11:41
Profiel E-mail

Bericht Re: Rapido gekocht
Welkom, zoals je al gemerkt hebt: zoveel reactie zoals op het caravanforum moet je hier zeker niet verwachten. ;)

23 okt 2015, 14:16
Profiel E-mail

welkom op het forum Speedy Rapido

en volgens mij heb je een goede keuze gemaakt met deze 31 op de fotos ziet hij er netjes uit en kan waarschijnlijk nog jaren mee.

rij hef en klap voorzichtig

Paul en Marga

25 okt 2015, 09:45
Profiel E-mail

Dank voor het warme welkom.
Ja, is rustig hier inderdaad, maar deze club beperkt zich dan ook tot de Rapido he :)

Onze Rapido is inderdaad in erg nette staat, zowel exterieur als interieur.
Ik heb laatst al even een lappie door het interieur heen gehaald en het valt me op dat alles nog zeer solide aanvoelt na 21 jaar.
Alle kastjes sluiten nog als nieuw, en de bekleding ziet er ook nog keurig uit, alles heel zonder vlekken.
Wat me ook bevalt is het klapgedeelte, ziet er zeer sterk uit en voelt ook zeer solide aan, veel beter dan die klapdakjes met stof...
Ik ga alleen het wasbakje vervangen, daar zitten wat roestplekken aan, niet hygiƫnisch.
Het wasbakje is nog gewoon nieuw te krijgen bij Holtkamp :)

Wat sfeerfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

29 okt 2015, 09:59
Profiel E-mail

is die mooie luster origineel? Langs waar lopen de elektrische draden ervan (want ergens moeten die toch los gemaakt worden als je het dak dichtklapt, dacht ik?

29 okt 2015, 16:53
Profiel E-mail

Luster?

U bedoelt de hanglamp?
Die zit in een soort speciaal stopcontact en voor de rest hangt ie aan een haak in het plafond, heel simpel :)
Als je het dak inklapt haal je de hanglamp van de haak en uit het stopcontact.
Volgens mij is de lamp origineel, of de stof van de lamp ook origineel is weet ik niet zeker.
De stof ziet er wel ouderwets uit, maar is afwijkend met de stof van de bekleding.
Als iemand uitsluitsel kan geven of de stof van de hanglamp origineel is zou dat leuk zijn.

30 okt 2015, 22:35
Profiel E-mail

Ja, een hanglamp heet in Belgie een luster. :D

Ik beoel: hoe en waar loopt de elektrische draad van het hefdak naar de zekeringskast?
Als het dak open en toe gedaan wordt moet die draad toch ergens losgemaakt worden?
(omdat er dan toch gen verbinding meer is tussen de 4 wanden en het dak)
Of hangt die zomaar losjes tegen de wand?

Ik vraag het maar omdat ik ook wel een licht in het hefdak zou willen omhoog hangen.

30 okt 2015, 23:49
Profiel E-mail

Wolf,

Je kunt op de foto's zien hoe het werkt met die hanglamp. Aan de gekrulde draad zit een stekkertje. Dat past in een speciaal stopcontactje dat vast gemonteerd werd tussen de 2 bovenkastjes aan de voorzijde. Als je dit wil namaken, kan je evengoed een gewoon 12V stekkertje en stopcontact gebruiken. In het hefdak is gewoon een haakje voorzien waar de lamp met de draad aanhangt. De versterkingsribben in het hefdak kan je vinden met een detector. Veiligheidshalve dan eerst even boren met 1 of 1.5.
Bij ons is de stof van de lampenkap anders. Het is een ruwer geweven stof en ze is zeker niet mooier dan wat ik hier op de foto's zie. Zo'n lampenkappen met kruldraad zijn vrij vlot te verkrijgen... en mooier. Je moet er dan wel een 12V-fitting inbouwen...best te doen.

Groetjes Jef

31 okt 2015, 16:18
Profiel E-mail

bedankt Jef, ik had het niet gezien op de foto's (ben slechtziend), maar dat is een eenvoudige oplossing.
Die verstevegingsribben in het dak zijn die in metaal? (dat je die kan vinden met een detector)

01 nov 2015, 16:56
Profiel E-mail

Wolf, zie 8-ste foto van boven voor het krulsnoer.

03 nov 2015, 13:46
Profiel E-mail WWW
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende