Het is 14 nov 2024, 07:44

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
achterste voren 
Auteur Bericht

Bericht achterste voren
We hebben sinds 3 jaar een confort uit '89. Veel plezier van maar ik stoot me altijd aan de dissel die net buiten de (opengeklapte) disselbak steekt. Ik zou op de plek van de disselbak graag een fietsenrek monteren, de disselbak naar achteren verplaatsen en de deur en het achterpaneel omruilen. Luifel of voortent zou ik dan aan de "achterkant" (waar ik dus eigenlijk de voorkant van wil maken) opzetten. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dit een goed idee of moet ik er niet aan beginnen?
Vr gr,
Marjolein

28 apr 2011, 21:04
Profiel E-mail
Bericht Re: achterste voren
Waarom niet gewoon de achterkant als voorkant gebruiken als je de Disselbak toch niet als keuken wilt gebruiken?
Lijkt mij veel simpeler. Ben echter geen Confort kenner bij uitstek. Maar aangezien menn aan de achterkant ook een voortent kan maken lijkt mij dit de eenvoudigste oplossing.

02 mei 2011, 21:38

Hallo Marjolein,
Een voortent aan de achterkant monteren is mogelijk, maar het past niet zonder meer. Dat komt omdat de caravan niet symmetrisch is.
Rapido-lid Niek Warmoltz heeft daar ervaring mee. Je vind zijn email adres in de ledenlijst. ("Leden" boven aan deze pagina).
Groetjes
Chris

12 mei 2011, 21:58
Profiel E-mail WWW

Hoi Marjolein,

Ik sta niet alleen in de ledenlijst, soms ben ik ook actief op dit forum.

Chris heeft helemaal gelijk, een orginele tent past wel aan de achterkant, alleen zal hij niet helemaal netjes zitten, omdat een rapido nou eenmaal asymetrisch is.
Als je aan de achterkant gaat staan met je gezicht naar de caravan toe zul je zien dat je rechts wat te kort komt en links wat overhoud, niet echt een ramp, maar het staat wat slordig.
Ok de pezen bij het dak kloppen dan niet helemaal meer, die bovenste pees komt boven te zitten en de onderste pees boven, wat lastig met het doortrekken van de pezen.
Maar het is mogelijk!
Heb je een universele tent (bv. Dorema, heb ik nu aan de voorkant) en de rails uitgefreest op de juiste plaatsen, dan is dit probleem er natuurlijk niet, omdat je de tent dan gewoon keurig symetrisch kan plaatsen.

Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben!

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel

13 mei 2011, 06:53
Profiel E-mail WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]