Het is 14 nov 2024, 19:08

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Met Rapido (confort) en VW Kever naar IJsland? 
Auteur Bericht

Bericht Met Rapido (confort) en VW Kever naar IJsland?
Beste allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Amanda, 26 jaar, woon in Zeist en ben in het bezit van een VW kever uit 1973 (1303). Afgelopen zomer ben ik met de luchtgekoelde volkswagenclub naar de Noordkaap geweest, dit was een groot succes. Voor de zomer van 2011 wordt er een reis naar IJsland georganiseerd. Ik wil dan graag kamperen, maar ivm de kou en de soms primitieve campings ben ik op zoek naar een alternatief voor een tentje. Zo ben ik o.a. bij de Rapido uitgekomen.
Nu mijn vragen:
- Heeft een van jullie ervaring met een Rapido achter een oldtimer (kever) met een 1300 motor? Ook voor lange afstanden?
- Hoe is de ervaring met de Rapido in de kou? Blijf je een beetje warm binnen (in vergelijking met tent, of met 'gewone' caravan)? En hoe gaat het opzetten in weer en wind?
- Is een van jullie met een Rapido naar IJsland geweest?

Dan nog een praktische vraag: in een caravan kan je je spulletjes laten staan. Hoe zit dit in de Rapido? Kan je spullen in de kastjes laten zitten enzo? En kan er dan nog extra bagage in? Dit in verband met de beperkte bagageruimte in een kevertje.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, bedankt alvast!

Groetjes, Amanda

17 jun 2010, 12:38
Profiel E-mail

Bericht Re: Met Rapido (confort) en VW Kever naar IJsland?
Amanda,

Spullen in de Rapido achter laten is mogelijk.
Als je de kussens (van de treinzit/bed) bovenop de de Rapido zet, kun je in de zitbanken heel veel kwijt. Wij laten de "stoelen" er in zitten.
Het servies goed (kunststof) blijft in het servieskastje zitten.
Het bestek in de bestekla van het keukenblok.

In de Disselbak kun je twee gasflessen kwijt en een koelbox.

Met de orginele kachel kun je het heel comfortabel krijgen in de caravan.

Met opzetten met wind, heb ik nog geen ervaring.
Persoonlijk vind ik de rapido confort, niet een caravan voor dagelijks verkassen. Om de paar dagen is goed te doen. Maar dat vond ik van onze tent vroeger ook.

In bezit van van een Rapido Confort
Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor

17 jun 2010, 15:01
Profiel E-mail WWW

Beste Gerrit,

bedankt voor de reactie. Ben alweer wat wijzer.
Je zegt
Citaat:
Persoonlijk vind ik de rapido confort, niet een caravan voor dagelijks verkassen. Om de paar dagen is goed te doen. Maar dat vond ik van onze tent vroeger ook
, waarom vind je dat? Toch nog veel werk? In de drie weken van de IJslandreis zouden we hem 12x opnieuw moeten opbouwen, redelijk vaak. Een caravan zou dan misschien makkelijker zijn, maar die is ook hoger en vaak zwaarder wat vast minder goed rijdt achter een kevertje.
Gelukkig heb ik nog driekwart jaar om na te denken hierover!

Als andere mensen nog tips hebben dan zijn ze ook welkom! :)

Groetjes Amanda

18 jun 2010, 10:13
Profiel E-mail

In principe ben je puur voor de Confort een half uurtje bezig voor ie staat, zonder voortent of luifel. Met een vaste caravan ben je wel sneller. Maar ik vind dat de voordelen van het lage gewicht en hoogte wel opwegen tegen een eventueel nadeel van wat extra tijd om op te zetten. En de combinatie Kever en Rapido is een prachtige!

18 jun 2010, 11:14
Profiel E-mail

Beste Amanda,

In een half uur staat hij wel. Dat valt op zich nog wel mee. Dat moet ik ook wel toegeven.
Voor het opruimen zijn we wat meer tijd kwijt. Maar ja, wij zijn ook mijn vieren (2 kinderen, 2 volwassenen). En dan heb je gewoon wat meer mee.

Een caravan staat sneller en is ook weer sneller opgeruimd. Dat klopt. Alleen is een caravan zwaarder en vangt die veel meer wind. Of je moet een hele kleine caravan nemen.

Als je veel moet rijden met de Kever, weegt volgens de extra opzet tijd ruim op tegen rijgenot in opgevouwen toestand. Bereid je er gewoon mentaal op voor dat het allemaal iets langer duurt. Daar heb je gewoon vakantie voor hoor.

In bezit van van een Rapido Confort
Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor

19 jun 2010, 07:59
Profiel E-mail WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]