|
Het is 15 nov 2024, 03:27
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Fam. Preuter
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 20:34 Berichten: 72 Woonplaats: Eindhoven
|
geleiding voor dak
Er is iemand in Engeland die de "dakgeleiding" (kunststof strips) namaakt. De prijzen zijn nog niet bekend. http://rapidofoldingcaravan.aimoo.com/Interior-Modifications/Roof-Ceiling-Slides-1-517653.htmlHij maakt ook de kunststof blokken na voor de bedstangen. http://rapidofoldingcaravan.aimoo.com/Interior-Modifications/DIY-bed-poles-1-503364.htmlZe kosten in Engeland 15 euro voor 2 stuks. Zijn email is rocd@gmx.de
_________________ Gerrit Preuter
In bezit van van een Rapido Confort Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor
|
11 apr 2011, 18:11 |
|
|
chris
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49 Berichten: 335 Woonplaats: Haarlem
|
Re: geleiding voor dak
Hoi Gerrit, de link werkt niet.
_________________ Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling ! https://rapido.buzink.nl
|
12 apr 2011, 23:49 |
|
|
Fam. Preuter
|
In bezit van van een Rapido Confort Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor
|
15 apr 2011, 21:25 |
|
|
janvan
|
Gerrit, waarschijnlijk ben jij geregistreerd lid van die club, ik niet, daarom kan ik het niet lezen.... misschien kun je de inhoud knippen en plakken in een bericht op dit forum? Jan
|
15 apr 2011, 22:19 |
|
|
Fam. Preuter
|
Ik ben inderdaad geregistreerd lid van dat forum. Het is geen club. Komt redelijk wat kennis details voorbij moet ik zeggen. Helaas moet je wel de engelse taal machtig zijn. Inhoud kopieren is niet zo gemakkelijk met forums. De plaatjes zal ik laten zien. Dakgeleider rails Steunen aan de wand voor de bedstokken Voor meer informatie kun je het beste direct contact met hem zelf opnemen. Zijn email is rocd@gmx.de
|
16 apr 2011, 07:53 |
|
|
janvan
|
Gerrit, bedankt voor de duidelijke foto's. dat brengt me gelijk op de vraag hoe je dat doet. ik heb vorige keer geprobeerd een foto van een schokbreker mee te sturen, maar dat ging zo moeizaam, dat ik me nu verbaas hoe mooie grote foto's jij er op krijgt. ik houd me aanbevolen voor instructie, jan.
|
16 apr 2011, 08:22 |
|
|
niek warmoltz
Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42 Berichten: 300 Woonplaats: Zutphen
|
Dat ziet er allemaal heel mooi uit, dit houdt ik in mijn achterhoofd! Bedankt voor deze geweldige tip!
_________________ Groetjes,
Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon) Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel
|
17 apr 2011, 08:21 |
|
|
robbe
|
Die geleider is dit voor de bliksem? En kan je innde blauwe blokken op de foto zelf een baar steken? Alvast bedankt, Robbe
|
16 mei 2011, 22:07 |
|
|
niek warmoltz
Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42 Berichten: 300 Woonplaats: Zutphen
|
Nee Robbe, die geleiders zijn niet voor de bliksem, deze zitten aan de binnenkant van het dak, het doel ervan weet ik ook niet zeker, maar ik vermoed bescherming van het dak bij het opvouwen. De blauwe blokken steek je in de bedstangen, zodat je de bedstangen in de houders aan de wand kan hangen.
_________________ Groetjes,
Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon) Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel
|
17 mei 2011, 06:42 |
|
|
chris
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49 Berichten: 335 Woonplaats: Haarlem
|
Dat van die dakgeleiders klopt. Als je de Rapido inklapt, schuift het ene dak een beetje over het andere dak. Om beschadiging tegen te gaan zitten er twee stukken plastic tussen. De dak-geleiders dus. Wat betreft bliksem afleiders: Niek heeft een gevoelige ervaring , waaruit bleek dat hij als bliksemafleider functioneerde. Geen enkele caravan heeft een bliksemafleider. Binnen blijven zitten, bij voorkeur op bed met de voeten van de vloer. Normaal zit de kunststof dop aan het uiteinde van de bedstang (buis) IN de buis. Zo te zien gaat deze er overheen. Dit is dus een alternatieve oplossing.
_________________ Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling ! https://rapido.buzink.nl
|
17 mei 2011, 22:03 |
|
|