Ik lees dit met interesse omdat ik ook aan het klussen ben aan onze Record-matic, en de verlichting ook nog op het lijstje staat.
Dat een mistachterlicht inmiddels verplicht is is me wel duidelijk geworden, echter als ik de 7-polige steker aanpas zodat de constante voeding als mistachterlicht aansluiting fungeert zit ik nog wel met het volgende. Volgens de regels moet de schakelaar die het mistachterlicht van de auto bedient ook het mistachterlicht van de aanhanger bedienen, m.a.w. een trekschakelaartje zoals in de tips-sector van de leden-inlog word beschreven mag niet.
Volgens mij is het echter ook nog zo dat als de mistachterlichten van de aanhanger branden dan mogen die van het trekkende voertuig NIET branden...
Dit levert behoorlijk wat extra werk op, ik heb weleens een speciale contactdoos in mijn handen gehad van een collega die een verbreekcontact had als de steker erin zat zodat de mistlampen van de auto dan uit te schakelen zijn.
hier vond ik wat regels voor de verlichting:
http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeni ... BEST_P_103Ik ga er nog maar eens voor achter mijn oor krabben, succes
groetjes Harold