Het is 21 nov 2024, 22:14

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
neuswiel 
Auteur Bericht

Bericht neuswiel
Meteen maar een onderwerpje op het forum: het neuswiel. En dan vooral de wat gammel aanvoelende bevestiging ervan. Toen ik mijn export ging halen en thuis wilde afkoppelen liep het neuswiel er al af, omdat kennelijk te ver had gedraaid en de schroefdraad op was. Maar zelfs bij weer wat lager draaien voelt e.e.a. wat gammel aan. Er zit speling tussen de staaf waar het neuswiel aan vast zit, en de wijze waarop dit geheel dan weer geschroefd zit in de buis die aan de dissel vast zit. Er valt prima mee te manouvreren, maar ik vraag me af of dit niet beter kan. Iemand?

07 jul 2011, 09:55
Profiel E-mail

Bericht Re: neuswiel
Die van mij is ook erg gammel. En de klem zat ook nog eens slecht bevestigd aan de dissel. Dat laatste heb ik nu opgelost en als je ervoor zorgt dat je hem zodanig vastklemt dat het stuk dat je uitdraait zo kort mogelijk is dan gaat het wel.
Nieuwe neuswielen zijn niet duur overigens, heb er zaterdag nog een in mijn handen gehad voor 17 euro.

Groeten,
Erik

Mijn blog over de Rapido
Mijn andere hobby: FlyingSquirrel.nl

07 jul 2011, 10:11
Profiel E-mail WWW

Erik schreef:
Die van mij is ook erg gammel. En de klem zat ook nog eens slecht bevestigd aan de dissel. Dat laatste heb ik nu opgelost en als je ervoor zorgt dat je hem zodanig vastklemt dat het stuk dat je uitdraait zo kort mogelijk is dan gaat het wel.
Nieuwe neuswielen zijn niet duur overigens, heb er zaterdag nog een in mijn handen gehad voor 17 euro.

Groeten,
Erik

De klem is bij mij het probleem niet. De buis die je met die klem vastklemt ook niet. Maar het gedeelte dat in die buis komt, dat wiebelt gewoon erg veel. Het uitdraaiende stuk zo kort mogelijk houden is wel mijn streven, maar ik moet een heel eind uitdraaien om 'm enigszins comfortabel van de trekhaak te kunnen tillen.

07 jul 2011, 10:25
Profiel E-mail

nieuwe neuswielen zijn bij elke caravanhandel voor rond de 20 euro ter koop

grtz

paul

07 jul 2011, 11:03
Profiel E-mail

Bij mij zit het wiel nu zo bevestigd:

Afbeelding

Plaatje zegt meer dan 1000 woorden...

Als je voordat je afkoppelt de buis zoveel mogelijk naar onder verplaatst in de klem en dan het wiel een klein stukje uitdraait dan zou het niet zoveel moeten wiebelen.
Maar misschien zit jouw trekhaak hoger of heeft jouw dissel geen disselverhoging.

Mijn blog over de Rapido
Mijn andere hobby: FlyingSquirrel.nl

07 jul 2011, 11:42
Profiel E-mail WWW
Duidelijk een geval van een versleten neuswiel, gewoon even een nieuwe kopen. Repareren heeft geen zin bij dit soort onderdelen.

10 jul 2011, 22:41
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]