En als er plotseling mist optrekt zet je gewoon even je auto aan de kant van de snelweg om de mistachterlicht aan te doen?
Dit soort mitslampen zijn in Duitsland verboden en zo zou het hier ook moeten zijn. Net als de verplicht caravankeurin en de gaskeuring zou hier verplicht moeten worden. Met de bekeringen zijn wij de duurtse van zo ongeveer heel Europa maar wat betreft voertuigveiligheid en dergelijke staan wij onder aan de ladder. Ik heb al caravans gekocht met gasslangen die 20 jaar oud waren. Dus waar blijft de verplichte caravankeuring?
Sommige laten hun caravan zogenaamd "keuren" door de ANWB, je kent ze wel de sticker met de krul.
Dit is ten eerste geen keuring zoals de ANWB ons wil doen geloven maar slecht een inspektiebeurt die gelijktijdig met een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd en stelt twee keer niets voor. Zo had de caravan met de 20 jaar oude gasslangen een sticker van een jaar eerder van deze inspektiebeurt van de ANWB.
Sorry maar soms erger ik me aan dit soort zaken.
Wat betreft de originele vraag van deze thread weet ik ook niet beter dat de mistachterlich alleen verplicht is indien het trekkende voertuig met een mist achterlicht is uitgerust wat bij oldtimer dus niet het geval is.
Ook hier is de Nederlandse wetgeving weer een zeer onduidelijk.