Het is 23 nov 2024, 14:59

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Waar zitten de zekeringen. 
Auteur Bericht

Bericht Waar zitten de zekeringen.
Hallo.

Kan iemand mij zeggen waar de zekeringen zitten in een Esterel top-volume 39 en wat voor soort zijn ze.

Van een Orline 39 weet ik het wel maar van mijn eigen Top-volume weet ik ze niet te zitten. :lol:

Gr Fred

10 apr 2009, 20:42
Profiel E-mail

Bericht Re: Waar zitten de zekeringen.
rappe_klapper schreef:
Kan iemand mij zeggen waar de zekeringen zitten in een Esterel top-volume 39 en wat voor soort zijn ze.

Hallo Fred!

Als je nog even geduld hebt kan ik je rond de meivakantie hopelijk van dienst zijn. Onze Esterel staat nu nog in de stalling :cry: , ik ben aan het revalideren van een beenbreuk, vandaar.

Maar volgens mij zit in de bank, naast de keuken en aan de disselzijde alle elktra. Wat ik zo uit mijn hoofd weet heb ik daar één groot blok, uitgerust met twee schakelaars (automaten?). De omvormer heeft een zekering achter een zwart draaiknopje. Voor de rest weet ik geen zekeringen te zitten, behalve de zwevende die ik zelf erbij heb geplaatst i.v.m. een eigen accu.

Tja....je hebt hier nog niet veel aan, maar zodra ik meer weet (evt. foto's) laat ik het horen!

Groet,

Jan

[color=#BF0000]Ervaring met een Rapido Orline 34S (1990) en een Esterel 39U (1997) en een Rapido Club 42CP uit 1994 en vanaf 2017 onderweg met een Bedford CF280 97560TU Pioneer uit 1979.[i][b][b][i][color=#BF0040]

12 apr 2009, 12:28
Profiel E-mail

Hallo Jan.

Ik weet dat daar het een en ander zit vwb stroom ed, maar het is me nog niet op gevallen dat daar ook evt zekeringen zitten.

Ik ga hem deze week weer uit de motteballen halen, en zal dan daar eens wat aandachtiger kijken.
Ik begrijp uit je reactie en onderschrift dat je ook een Esterel hebt. Ik hoop dat je er net zo mee in je sas bent als ik. Heb hem nu 2 jaar en wil niks anders meer.
In een woordt "geweldig" zo'n klap ding. Of het nu een Rapido is of een Esterel. Maakt niks uit. :lol:

Bedankt iig vast voor de tip en ik hoop dat je snel weer beter bent dan.

Gr Fred

12 apr 2009, 13:52
Profiel E-mail

Heb ze al gevonden. Zitten inderdaad bij de stroomvoorziening in de voorste bank. :)

Deze kan dicht.

Gr Fred

18 apr 2009, 21:11
Profiel E-mail

hallo

ik heb ook ondekt , omdat onverlaten mijn klapper opengebroken hebben en de franse stekker hebben

meegenomen , dat in de aanwezige contact in de klapper een zekering is ingebouwd wel raar omdat je

deze moeilijk kan vervangen , ook ik moet deze winter de electra na zien en beter maken ook ik heb meer

energie verslinders dan kontacten

mdvrgr Leen

02 sep 2009, 17:21
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]