Het is 24 nov 2024, 19:26

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Onze nieuwe voortent 
Auteur Bericht

Bericht Re: Onze nieuwe voortent
Hoi Huub,

De clips zitten al standaard aan onze nieuwe voortent, kan dus gewoon de "speciale" stormbanden van Dorema aanschaffen.
Dus geen last van geklapper!

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel

23 aug 2010, 06:44
Profiel E-mail WWW

Hallo Niek,

Inderdaad een tent om trots op te zijn; dat zal lekker wat extra ruimte opleveren!

Een vraagje, jullie tent is een Dorema Primero lees ik, is die van 2 zijdig gecoat PVC of van Tencate doek? We vragen dit omdat we ook rond kijken voor een andere voortent, de standaard tent die er nu bij zit is niet zo diep, en door de dissel in de voortent verlies je ook nog wat ruimte.
Bij ons moet onze trouwe viervoetster Bo ook nog mee, en bij onze vorige caravan betekende dat dat er ook een bench in de voortent staat.
Verder ontbeert onze Rapido een binnenkeuken, we hebben enkel een spoelbak binnen, dus onze complete buitenkeuken komt nu goed van pas, maar die moet dus óók in de voortent... ;)
We kijken nu dus rond, en zagen ook een Primero aangeboden, en de Costa van Obelink kennen we ook, maar die is van 2 zijdig PVC, dat schijnt wat meer condens op te leveren als het Tencate doek.
Hoe bevalt de Dorema? jullie hebben hem nu een tijdje dus ook wat ervaring...

We horen het graag, vriendelijke groetjes

Harold en Sandra

"life's a journey, not a destination"

26 aug 2011, 21:11
Profiel E-mail

Hoi Harold en Sandra,

De voortent is van ten Cate doek en hij bevalt prima.
Ten opzichte van een orginele tent (2.40m) heb we "maar" 60cm extra, maar dat scheelt zo enorm.
Zelfs voor de disselbak kan je gaan zitten, zonder dat je iemand in de weg zit die daar de tent binnen wil.
Een extra voordeel is dat je op zes plaatsen een "deur" hebt, dus je kan altijd wel ergens naar binnen
De "deuren" zitten links en rechts in de voor stukken en in beide zijdelen voor en achter.
De voorstukken en de zijdelen zijn volledig verwijderbaar, zodat je bij mooi weer (dit jaar niet gebeurt :cry: ) een luifel overhoud.
Wij hebben een aluminium frame en dat bevalt prima en stevig genoeg, ondanks de 3m lengte zakken de dakstokken niet door.
Wel heb ik bij obelink twee z.g. veranda stokken gekocht.
Deze zijn te lang als echte verandastang, maar deze plaats ik in het dak deel van ongeveer halverwege de middendakstok naar de buitendakstokken bij de punten van de tent.
Dit heb ik gedaan, omdat we vorig jaar na een hevige regenbui steeds links in de hoek (als je met je rug naar de caravan staat) een waterzak in het dak hadden.
Nu, met de stokken geen last meer van gehad, en we hebben regen zat gezien.
Kortom, we zijn heel gelukkig met en heel tevreden over onze Dorema tent.

27 aug 2011, 09:38
Profiel E-mail WWW

wij hebben ook de primero van dorema van 2,70 samen met een luifel en ik moet zeggen dat is echt ideaal, je kunt als het regent onder je luifel skottelen en dat konden we vorig jaar nog niet en dat is lastig als je in de regen moet bakken :( wij hebben ook de stormbanden eraan. aan de voortent en aan de luifel. de bevestiging van de banden zitten er standaard aan een kliksysteem ,maar die zitten toch ook aan jouw tent Niek? Ik baal achteraf wel dat we geen 3 meter hebben genomen :x maar je kunt niet alles hebben :mrgreen:

Bijlagen:
dddddd.gif
dddddd.gif [ 17.04 KiB | 4068 keer bekeken ]

29 aug 2011, 19:08
Profiel E-mail

Klopt helemaal Gerald, de aansluiting voor de stormbanden zit ook bij ons standaard aan de tent.
Stormbanden heb ik intussen ook, nog spliksplinternieuw, nog niet gebruikt.

30 aug 2011, 06:41
Profiel E-mail WWW

:roll: hallo, ik heb een vraagje wat kost dat nu voor zo een nieuwe voortent op je rapido te zetten dus aankoop tent een aanpassingen rapido

mvg koen

12 okt 2011, 09:00
Profiel E-mail

Hallo Koen,
De kosten van de tent weet ik zo niet meer, maar je kan het beste even op marktplaats zoeken naar Dorema, die hebben daar regelmatig voortenten in de aanbieding staan.
Je moet een omloopmaat 4 hebben.
Ik heb wat extra kosten gemaakt, door een aluminium frame en een grondzeil er direct bij te nemen.
De rail uitslijpen is eenvoudig en goed zelf te doen mbv een dremel of een kleine slijpschijf.

13 okt 2011, 06:46
Profiel E-mail WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2