Auteur |
Bericht |
Fam. Preuter
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 20:34 Berichten: 72 Woonplaats: Eindhoven
|
kunsstof knopje voor de gordijnen
In onze Rapido Confort Matic zijn de gordijnen opgehangen met een nylon koord. Dit nylon koord zit achter kleine witte kunststof knopjes/ringetjes. Veel van deze knopjes zijn al half afgebroken. Een is er zelfs helemaal zoek.
Heeft iemand hier al een alternatief voor gevonden?
_________________ Gerrit Preuter
In bezit van van een Rapido Confort Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor
|
17 mei 2009, 08:34 |
|
|
Marcel
Geregistreerd op: 30 maart 2009, 20:10 Berichten: 39 Woonplaats: gemeente Borsele, Zeeland
|
Re: kunsstof knopje voor de gordijnen
Volgens mij heb ik die nog nooit gezien, er zitten wel die nylon koordjes maar hoe dat nou vastzit? Heb je een foto?
17 mei 2009, 10:19 |
|
|
Leendert Plug
|
Die paddestoeltjes (zo noemt dochterlief ze, net als die van groter formaat om het zeilelastiek omheen te winden) zijn inderdaad nogal breekbaar. Zelf heb ik de volgende oplossing: Nylon carosseriering (M3), daaronder nylon sluitring (M3) (evt. op elkaar gelijmd), met een korte cilinderkopschroef op de juiste plaats zetten. Als je met een soevereinboor de carosseriering uitslijpt, kun je ook platkopschroefjes gebruiken. Leendert Plug
|
18 mei 2009, 19:03 |
|
|
Marcel
Geregistreerd op: 30 maart 2009, 20:10 Berichten: 39 Woonplaats: gemeente Borsele, Zeeland
|
Dat is een prima idee, ziet er vast mooi verzorgd uit. Maar ik kan me nog steeds geen "paddestoeltjes" herinneren, toch nog eens goed kijken bij het volgende openklappen.
18 mei 2009, 19:23 |
|
|
h.schellevis
|
Hallo allemaal,
Bij mij zitten de gordijnkoorden om houten latjes waar een gleufje aan de achterkant zit. Dais zo bij alledrie mijn rapido's en ik heb eerlijk gezegd ook nooit anders gezien. Alleen bij de grote openslaande ramen zit het aan de uiteinden met aluminium haakjes en zitten er in het midden bij de hele late modellen inderdaad van die nylon paddestoeltjes. Ik heb deze gewoon vervangen door een paperklip rechtop tussen het raamframe te klemmen, net als bij de oudere modellen. Werk prima en een kind kan de was doen.
Groet, Harry
|
06 jun 2009, 18:18 |
|
|
Fam. Preuter
|
Hierbij een plaatje van een nog heel knopje. Op deze foto is een bijna helemaal afgebroken knopje te zien. Hiervoor zoek ik dus een nieuwe. Een oude uit een andere Rapido zou ook kunnen.
In bezit van van een Rapido Confort Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor
|
15 aug 2009, 11:12 |
|
|
Eendrijder
Geregistreerd op: 14 mei 2009, 23:24 Berichten: 30 Woonplaats: Oterleek
|
Kennelijk is er door de bouwjaren heen wat veranderd in de 'gordijnophanging', danwel is hier sprake van 'huisvlijt' door een vorige eigenaar. Ik heb ook houten latjes maar met die 'paddestoeltjes' kan het natuurlijk ook.
Wat wel zo is is dat de krachten hier maar op 4 schroefjes verdeeld worden terwijl met houten latjes (1 boven en 1 onder het raam) er meerdere schroefjes gebruikt kunnen worden. De schroefjes mogen maar heel erg kort zijn anders komtie er aan de buitenkant weer uit!
Ik vond de schroefjes die maximaal mogelijk zijn veel te kort en heb dubbelzijdig plakband erbij gebruikt. Zit goed, maar enige voorzichtigheid bij het openen en sluiten van de gordijnen blijft van belang!
_________________ Rapido Confort 1979 Citroën 2CV4 SPOT 1976
|
16 aug 2009, 16:22 |
|
|
Marc Klein
|
Mooi om weer even te openen Heb je een foto van de latjes? Bij mij in de Rapido van 1980 zitten er op de hoeken hout. Hier omheen zit ook een touwtje.
_________________ Rapido Record bezitters doen het na het uitvouwen http://home.planet.nl/~klein032/RapidoKlein/Welkom.html
|
04 okt 2012, 06:29 |
|
|
Gigi
|
klopt als een bus, door de jaren heen zijn de houten latten dus vervangen naar die ringen, en dit ook omdat de materialen welke gebruikt zijn voor de wanden gewijzigd werden. ik meen er eens ergens gezien te hebben, , niet de originele, maar wel die er op lijken, in een handel waar allerlei verkocht werd voor aanhangers, bij bagage wagentjes worden ze wel eens gebruikt om het zeil vast te houden.
|
04 okt 2012, 06:41 |
|
|
Fam. Preuter
|
Gigi,
De knopjes om zeil of elastiek vast te zetten voor aanhangers zijn veel dikker dan deze. Deze zijn echt heel plat.
|
05 okt 2012, 19:55 |
|
|