Het is 22 nov 2024, 06:01

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
PowerMover 
Auteur Bericht

Bericht PowerMover
Ik ben de gelukkige bezitter van een Rapido Club 31T maar heb wat gezondheids problemen zodat het verplaatsen van de caravan wel eens een probleem is. Nu heb ik gelezen dat er nu ook een powermover is voor lage caravans zoals Kip Trigano en Rapido.Zijn er leden van de caravan club die ervaring hier mee hebben? Zie ook PowrMover in Sliedrecht deze leveren de PowrKompact. Gaarne advies.

20 mei 2009, 20:14
Profiel E-mail

Bericht Re: PowerMover
Ook wij zijn bijzonder geinteresseerd in de ervaringen van andere Rapidobezitters .
Agnes en Reijnier

26 mei 2009, 08:43
Profiel E-mail

Beste mensen ,

Een powermover is misschien wel handig . Maar brengt volgens mij ook het laadvermogen van de caravan terug . Aangezien bij de kleinere caravans dit niet al te groot is , zou ik er ervoor kiezen om goed te leren manuvreren met de caravan , dan heb je z'on apparaat niet nodig.

m.s.gr. Huub

30 mei 2009, 07:20
Profiel E-mail

Bedankt voor de reactie, uiteraard weet ik dat het geheel zo'n 55 kg weegt en er minder ruimte over blijft voor andere bagage. Het meeste van de meetenemen zaken gaan dan ook in de auto gewoon acherbank neerklappen enz . Ook kan ik aardig manouvreren met de caravan maar niet op elke camping is er genoeg ruimte om de caravan achteruit te plaatsen. Mijn vraag was dan ook of er iemand is die er ervaring mee heeft.

30 mei 2009, 07:56
Profiel E-mail

Ik heb geen persoonlijke ervaring met dit soort movers.
Ik weet ook niet of een rapido andere eisen stelt dan een andere caravan.

Wat ik wel zie, is dat het (ver)plaatsen van de caravan heel gemakkelijk is.
Het gemak waarmee ik nu mensen de caravan zie verplaatsen is heel aangenaam.
Zeker als het terrein minder vlak wordt of schuin afloopt.

Ik zag laatst iemand de caravan de schuine stoeprand op laten rijden verder de inrit op.
Dit zou hem met de auto niet gelukt zijn vanwege de bijna haakse bocht die gemaakt moest worden. Ook hier was de mover dus een hele uitkomst.

Gezien je gezondheid, zou ik je adviseren er een mover onder te plaatsen. Welke wel of niet past zul je zelf even uit moeten zoeken.

In bezit van van een Rapido Confort
Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor

30 mei 2009, 12:52
Profiel E-mail WWW

Bedankt mensen voor jullie reactie's.

Intusen heb ik mijn Rapido eens op de weegbrug gezet en gezien dat het extra gewicht van ongeveer 56 kg mover plus accu teveel is .
Mijn caravan mag maximaal 850 kg hebben en daar kom ik overheen als ik de mover monteer. Aagezien ik niet alle bagage in de auto kan doen zie ik er helaas van af , ik wil wel graag veilig rijden.
Ik was uitgegaan van een leeg gewicht van 600 kg en maximaal 850 kg beladen maar dat is exclusief kachel , toilet , reservewiel enz.
Als je dan de carvan gaat wegen met dit alles plus gastank een klein beetje water enz. blijft er te weinig gewicht over voor een mover.

15 jun 2009, 13:21
Profiel E-mail

De mover die geschikt is voor Rapido carevans is de Camper-Trolly Hij wordt verkocht door de vrijbuiter in Roden.
Weegt 17 kilo Wij hebben de demonstratie bijgewoond in Roden en voor caravans onder 1000kg werkt hij perfect.

groetjes de Witte

27 aug 2009, 16:07
Profiel E-mail

Tros Radar heeft op maandag 26 mei 2008 een test uitgezonden http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1252
Misschien wordt je daar wijzer.

06 sep 2009, 08:56
Profiel E-mail WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]