|
Het is 26 nov 2024, 07:47
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
maatvoering keukentje en bakje boven keukentje
Auteur |
Bericht |
rhuiskers
|
maatvoering keukentje en bakje boven keukentje
Ik heb een confort matic uit 1983. Van de week een erg slechte confort, geen matic, uit 1980 gekocht, vanwege stangen, keukentje en tussengordijn.
Nu blijkt de afstand van de pinnetjes van het keukentje niet groot genoeg om in de gaatjes te klikken in de confort matic. Scheelt toch een centimeter. Ook het gaatje van het plankje bij de bodem zit op een andere afstand dan het pinnetje in de confort matic. Mijn vraag: zit er verschil in de maten van het keukentje?
Of doe ik iets heel erg fout?
Groet,
Roald
|
29 jul 2012, 19:30 |
|
|
chris
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49 Berichten: 335 Woonplaats: Haarlem
|
Re: maatvoering keukentje en bakje boven keukentje
Als ik je goed begrijp is de afstand tussen de profielen van de wand te krap. Bij mijn weten is daar nooit iets aan veranderd. Zelf heb ik het probleem dat de afstand tussen de profielen soms iets te groot is en de keuken er niet veilig tussen hangt. Dit heb ik opgelost door een ringetje om 1 van de pennen te doen, zodat hij minder speling heeft. De achter 'deur' zit links en rechts ook te ruim, kwestie van 1-2 mm. Maar ik slaag er niet in de Rapido zo op te zetten, dat die 'deur' strak tussen de profielen zit. Wellicht is er toch enige variatie afhankelijk van de productie serie.
_________________ Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling ! https://rapido.buzink.nl
|
30 jul 2012, 00:12 |
|
|
Rob van H.
|
ik liep ook tegen verschillende maten aan, heb voor mijn confort het klapgedeelte van de deur (onderkant) bij een sloper het originele paneeltje genomen, deze wat toch helaas te groot en moest ik aanpassen , nou is dat geen probleem!! Het middenpaneel achter paste ook niet, dit heb ik niet gebruikt, alleen het beslag eraf gehaald.
|
30 jul 2012, 09:39 |
|
|
Gigi
|
inderdaad is er een verschil van maat tussen een matic en een niet matic, het scheelt maar een paar mm, maar het middenpad van de matic is iets breder, dus ook de valse achterdeur, vandaar past deze van de niet matic ook niet op de matic, doch men kan de keukentjes wel aanpassen, door het regeltje los te schroeven en te verzetten, en als de pennen niet juist over elkaar komen met de gaatjes, gewoon een ander gaatje boren.
|
30 jul 2012, 13:54 |
|
|
rhuiskers
|
aah, kijk, ik was dus niet onhandig bezig. Ik ga er even lekker aan knutselen om alles passend te maken. Ik zag dat de pinnetjes gewoon met schroefdraad in het houdertje zitten; even ander pinnetje zoeken of maken en hij past!
bedankt voor jullie reacties.
|
31 jul 2012, 11:03 |
|
|
Der Klapper
|
Ga je het grote raam ook nog gebruiken? anders heb ik hierin mogelijk nog wel interesse.
Ik wist niet dat er verschil zit in de afmetingen, op vakantie heb ik 3 oude conforts gezien, alle van voor 1978 en allemaal anders qua details. Geinig!
_________________ Rapido Caravanes Type Confort No du Type: 5471 Année 1978 Poids à vide: 375 P.T.A.C. 495
http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/Rapido
|
01 aug 2012, 21:52 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|