Uiteindelijk heb ik gisteren een bestelling geplaatst bij trailerplus voor deze kabels:
Remkabel, rechthoek - 890 mm (buitenkabel)
Artikelnummer: A5110.0890
passend op schlegl/bpw/peitz/alko/knott
vandaag heb ik (al!) binnengekregen:
een KNOTT remkabel met de volgende afmetingen:
Buitenkabel 800 mm
Binnenkabel 1100 mm
Aansluiting remtrommel:
bus 18mmAansluiting remstang: M12
Aansluiting draadeind: M8
Tja, nu ik aan het vergelijken ben met mijn opgemeten lengte en de geleverde lengte zou dit geen probleem moeten zijn (ik had immers zelf ook 80 cm gemeten)
Echter zie ik op de site van een concurrent dat de Alko kabels een andere bus diameter gebruiken, namelijk
14 mm. Dan zou het dus zeker niet gaan passen wanneer er nu Alko kabels onder zitten. De trailerplus site kan dus niet zomaar stellen dat deze universeel zijn toe te passen.
Zie ook deze site met maatvoeringen:
Alko:
http://webshop.masta.nl/index.php/Remwe ... -UITV.htmlKNOTT:
http://webshop.masta.nl/index.php/Remwe ... -UITV.htmlWat hier ook opvalt is dat de Alko remkabels andere (tussen) maat voering gebruiken. Wanneer Alko helemaal geen 80 cm heeft dan zou het kunnen zijn dat ik met mijn KNOTT kabel toch de juiste heb. Maar vooralsnog is dat niet zeker.
Weet iemand met zekerheid welk type as er onder zit? is het dan mogelijk een KNOTT as in combinatie met een Alko dissel/oplooprem?
De trommels zijn van FTF, dus ik neem aan dat de rest van de As dat dan ook is. Google-en op FTF geeft aan dat dit een vroege Alko zou moeten zijn....
(mijn onderschrift klopt hier niet helemaal, het betreft nu een onderstel met as van een Rapido Confort Matic uit '83)
Wanneer ik kijk naar het draadeind van deze kabels, dan zijn deze aanzienlijk korter dan de originele. Dat ga ik dan vermoedelijk niet redden met de remgaffel. (zie ook:
)
Sh*t zeg, dan heb ik dus nu kabels die mogelijk niet gaan passen vanwege het feit dat de bus mogelijk 2mm te groot is, en de draadeinden te kort.
Wie kan me vertellen wat nu de juiste remkabel moet zijn?!ondertussen zal ik het probleem voorleggen bij de leverancier van de kabels