Maximale / Gangbare matrasdikte
We willen onze matrassen gaan vervangen omdat deze 33 jaar oud zijn (net als de caravan). We hopen dan lekkerder te liggen en liefst ook minder vocht onder het matras te vinden op het tafelblad in de ochtend...
Er zijn dure oplossingen met traagschuim en vochtvangers: "Koudschuim hr sg 45 firm 7 cm dik met een onderlaag van quick-dry foam 3cm te samen gelamineerd geeft een goede vocht regulatie wel de onderzijde van de kussens met ruitex bekleden niet met stof." Dan kom ik op 100 euro per m2... Kan ik ook voor bij Auping inkopen gaan doen vrees ik...
Alternatief is "polyether sg 40" een stuk voordeliger en wellicht genoeg voor die 15 nachten per jaar.
Echter, dat beslis ik niet zomaar, het moet op zich wel goed zijn. Graag jullie advies:
- Wie heeft er vervang en lig ervaring? Wat kan er aangeraden worden?
- Wat is een goed adres?
- Wat is de dikte die je nodig hebt voor een Rapido Confort uit 1978, zodat alles nog steeds in de bank-kisten past met de rest erbij. (Weet iemand dit of moet ik m toch even snel uit de stalling halen van het weekend
Hiervoor zoeken we ook nog bloemetjes gordijnen zodat we een goede nieuwe/oude bekleding kunnen maken. Heeft iemand er nog een over? Zie advertentie 394 onder gevraagd.
Dank alvast voor jullie inzichten !