Het is 22 nov 2024, 16:18

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Diversen vragen 
Auteur Bericht

Bericht Diversen vragen
Hallo,

eindelijk breekt de kampeertijd weer aan ( nu het weer nog).

Heeft iemand enig idee hoe je de originele gordijnen verduisterend kunt maken? Een laag verduisterende stof eraan naaien lijkt me te zwaar? Zijn er andere oplossingen?

Wij hebben enkele bedstanghouders en de bijbehorende dopjes voor in de stangen kunnen bemachtigen, maar nu de stangen zelf nog en dat blijkt lastiger dan gedacht. Iemand tips waar ze de juiste maat buizen verkopen?

Op enkele foto's van exports ze ik in de keuken ng een kastje boven het keukenblok. Is dit standaard? Ik kan me niet herinneren dat wij de hebben, noch dat we bevestiging hebben waar het kastje zou moeten hangen. Morgen komt de rapido uit de stalling, dus maar eens kijken hoe dat bij ons zit.

Volgend weekend gaan we kamperen en gezien de voorspellingen zal het maar iets warmer zijn dan nu. Tips om het een beetje behaagelijk te houden? Vooral voor de kids 's nachts?

Alvast bedankt weer!

Groetjes Irma

29 maart 2013, 23:08
Profiel E-mail

Bericht Re: Diversen vragen
Hallo Irma,

3 van de 4 vragen kan ik voor je beantwoorden:

Gordijnen: Mijn vrouw heeft zelf nieuwe gordijnen gemaakt waarbij zij de stof dubbel heeft gevouwen, het is nu met de gordijnen dicht erg donker in de caravan, je hebt niet eens door dat het al dag is.

Kastje boven keukenblok: Deze is standaard, en wordt net zo opgehangen als de kasten boven het zitgedeelte en het bank/bed gedeelte. Met twee pinnetjes in de deurlijst en ande de andere kant zo'n schuifje.

Behagelijk in de caravan: Ik begrijp hier uit dat jullie geen kachel in de vloer onder de tafel hebben.
Je zou een electrische kachel kunnen aanschaffen, die zijn er in alle soorten in maten. Wij gebruiken die als het koud is in de voortent, maar kan natuurlijk ook prima in de caravan gebruikt worden.

Veel plezier met het kamperen volgende week!

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel

30 maart 2013, 11:02
Profiel E-mail WWW

Hallo Niek,

Bedankt voor je reactie.

qua gordijnen zou ik het liefst de originele houden, dus ik ga me daar nog even over buigen.

Wat betreft het keukenkastje. We hebben de export vandaag opengeklapt en hebben geen bovenkeukenkastje. En aangezien er ook geen bevestigingsdingen oid zitten heeft deze er waarschijnlijk nooit gezeten. Misschien afhankelijk van het bouwjaar?

Groetjes irma

Ps we hebben inderdaad geen ingebouwde kachel, maar wel een los kacheltje dus daar moeten we het maar mee doen!

01 apr 2013, 19:18
Profiel E-mail

Het bovenkastje zat er vroeger wel degelijk in. Er zitten in de strippen, waar ook het keukentje in hangt, gaatjes. Daar hing hij in. http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr
Hier staat dat hij er nog een heeft liggen. Misschien moet je even mailen of bellen.

02 apr 2013, 06:24
Profiel E-mail WWW

Maar dat kastje moet dan boven het raam zitten? Behalve gatjes in de rand naar de deur zou er dan toch ook nog een bevestiging op plm een meter van de deur moeten zitten waar het kastje in vast klikt? Zoals ook de andere kastjes in het woon/slaapgedeelte van de rapido?

Groetjes irma

02 apr 2013, 08:54
Profiel E-mail

kijk even naar http://home.planet.nl/~klein032/rapido/ ... .html#grid daar zie je het kastje hangen.

02 apr 2013, 17:15
Profiel E-mail WWW

Beste marc,

Maar de link waar jij het over hebt gaat toch om een confort en niet om een export?? Bedoel jij dan dat plankje boven het keukenblok? Die hadden we in de confort inderdaad ook.

Groetjes irma

02 apr 2013, 22:19
Profiel E-mail

Ja dat klopt... Ik dacht dat jullie een confort hadden want dat staat nog onder als jullie berichten plaatsen. Sorry...

03 apr 2013, 06:24
Profiel E-mail WWW

Op deze foto wel het juiste kastje:
http://www.warmoltz.nl/rapido/tl-02.htm

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel

03 apr 2013, 06:45
Profiel E-mail WWW

Sorry Marc, dat had ik niet gezien. Ik heb het gelijk veranderd in een Export. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Niek, dat kastje missen wij dus inderdaad en kunnen wij ook niet ophangen (het lukt me helaas niet om een foto te plaatsen), maar goed, misschien in een eventueel volgende export (matic??). In elk geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Irma

03 apr 2013, 08:26
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]