|
Het is 15 nov 2024, 09:44
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
leanton
|
Kunststofstrips dak
Beste Rapido collega's De Rapido klapcaravans hebben aan binnenzijde van de 2 dakhelften een kunststofstrip.(wit) De bovenste dakhelft een langere van ca 24 cm en de onderste een van ca 4.5 cm. Zie afbeelding. De eerste 15 jaar geen probleem maar nu in de laaste 5 jaar is kleine strip voor 2de keer gebroken.Ik heb nog een reserve met de vereiste holnieten maar voordat ik dat ga vernieuwen heb ik enkele vragen: 1) Wat zou de oorzaak zijn ? Omdat er bij elke strip een bol middengedeelte is rust daar wel het hele gewicht op maar dat was blijkbaar in het verleden geen probleem. 2) Iemand met gelijksoortig probleem en welke oplossing gekozen?
Met vriendelijke groeten, Anton Melis
|
25 aug 2009, 15:40 |
|
|
Fam. Preuter
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 20:34 Berichten: 72 Woonplaats: Eindhoven
|
Re: Kunststofstrips dak
Anton,
Veel kunststoffen worden na verloop van tijd broos omdat de weekmakers er uit verdampen. Dit heel geleidelijk. De kunststoffen worden dan steeds brozer en breken steeds sneller. Dit geldt vooral voor PVC.
Ik denk dat de bolling dient voor een zekere vering.
_________________ Gerrit Preuter
In bezit van van een Rapido Confort Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor
|
27 aug 2009, 18:22 |
|
|
Leendert Plug
|
Re: Kunststofstrips dak
Zie: http://users.telenet.be/rapido/>> Klussen >> Dakgeleiders zelf maken Groet, Leendert
|
27 aug 2009, 21:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|