fam. Raddost
Geregistreerd op: 30 maart 2013, 17:11 Berichten: 5 Woonplaats: Friesland
|
ook even voorstellen
Hallo,
we zijn heel blij dat we onze Rapido en ons ook mogen voorstellen. We zijn een groot gezin uit Friesland. Ik André, mijn vrouw Janka, en Marjanke (14 jaar), Jonas (9 jaar) en Anezka (bijna 4 jaar), verder hebben we nog een schotse collie Cody en cavia (die af en toe ook met ons op vakantie gaat:-). We hebben een deel van de familie (opa en oma) in Tsjechië en daarnaast hou ik van de bergen en mijn vrouw van de Franse taal, dus om dit alles te kunnen combineren moesten we een oplossing vinden. Precies, iets wat op de weg klein is, goed achter de auto ligt en op de camping genoeg ruimte voor ons allemaal biedt. Tijdens ons vooronderzoek hebben we de Rapido ontdekt, maar het leek ons een te grote uitdaging en hebben we het niet gedurfd. We zijn ook niet veel ervaren kampeerders en super handig? Tsja, ik doe wel mijn best:-), maar... Vorig jaar dus met een kleine auto voor een prijsje een vouwwagen opgehaald (onze renault grand scenic had toen nog geen trekhaak). Het viel me op hoe ik ermee goed kon rijden zelfs met een lichte auto. Maar door het slechte weer hebben we hem niet veel gebruikt en net voor de vakantie snel voor een Kip caravan ingeruild. Wat een comfort, maar zwaar achter de renault en zwaar en duur voor onze route naar Tsjechië, Alpen, Frankrijk. In de winter hadden we het er vaak over gehad en na drie jaar twijfelen, hebben we de knoop doorgehakt. De rapido had precies wat we wilden en we gingen het proberen! Onze Kip waren we gelukkig snel kwijt en gingen we op zoek naar een goede Rapido (als het een Export zou zijn, helemaal fantastisch). We gingen vanuit Friesland naar België om naar eentje te kijken, maar helaas. Hij stond het hele jaar in de tuin uitgeklapt, had veel vochtschade en veel andere gebreken. Wat een reis en wat een teleurstelling. De dag daarna zagen we opeens een nieuwe advertentie in de dorp in onze gemeente, op fietsafstand. Misschien moest het zo zijn, maar daar stond hij, de rapido Export matic laatste model, helemaal gaaf en goed verzorgd door een sympathiek echtpaar. We werden meteen verliefd, echt een huisje. Nu hebben we hem bij de tweede poging (ook dankzij advies van Nick) goed opgezet en zelfs onze puber dochter vond hem "voor haar onverwachts" binnen heel gezellig. Ons vakantie in Alsace is geboekt en we hebben er heel veel zin in. Dit is het hele verhaal en we gaan de rapido nog heel lang gebruiken.
|
niek warmoltz
Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42 Berichten: 300 Woonplaats: Zutphen
|
Re: ook even voorstellen
Welkom hier en de geboden hulp hier is "als van zelfsprekend"! Ik wens jullie heel veel kampeerplezier met jullie export en wie weet treffen we elkaar een keer tijdens een Rapidoclub hemelvaart kampeerweekend!
_________________ Groetjes,
Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon) Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel
|
paul en marga
|
Re: ook even voorstellen
Welkom en leuk dat jullie TOCH gekozen hebben voor een echt stukje nostalgie. wij hopen dat jullie een droomvakantie hebben met je rapido en 1 ding weten we bijna zeker : Aan de caravan kan het niet liggen.
veel plezier en Klap Ze
Marga en Paul
_________________ Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482
|