Snap je redenering. Die gedachtegang had ik ook.
Toch maar met het RDW gebeld.
aangegeven dat de Rapido Export zover mij bekent was een leeggewicht van 540 kg heeft en een maximum gewicht van 695 kg. Maar dat bij controle het bouwjaar op het ID plaatje een maximum gewicht van 900 kg was toegelaten.
Lijkt me toch een origineel IDplaatjeHet probleem werd direct herkent. Inprincipe zou de Export gekeurd moeten worden en een eigen kenteken moeten hebben. Echter werd een andere oplossing aangedragen.
Aanvragen van verlaging van het maximum gewicht van de caravan. Normaal moet daarvoor de Rapido gewogen worden, maar ook dat hoefde niet van de medewerker. Kwestie van aanvraagformulier invullen , aanpassing gewicht naar 750 kg verzoeken en opsturen
Op mijn vraag of ik dan niet door een of andere ijverige manneke in het blauw n op de bon geslingerd kon worden hij het getalletje 900 kg zou ontdekken. Dat zou niet het geval zijn als ik de bevestigingsbrief van het RDW zou laten zien.
Houd natuurlijk wel in dat je na aanpassing van het gewicht niet meer dan 750 mag gaan sleuren , anders heb je als nog een boete. Maar dan wegens overbelading en mag je wat teveel is ook nog is er afhalen
Heb gisteren even de steek en het naafgat nagemeten ( 100/ 60) en zag dat er tubeless banden op liggen, terwijl op de velgen toch 1978 staat ?