Het is 25 nov 2024, 07:56

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
nieuw lid 
Auteur Bericht

Bericht nieuw lid
Beste mensen

Bij toeval ben ik in het bezit gekomen van een Rapido confort uit 1976. Ik zocht een aanhangwagen onderstel om een teardrop caravannetje op de maken; maar bij thuiskomst bleek daar een complete caravan in te zitten. Ik was zodanig onder de indruk van het vernuft, de techniek, de afwerking en de detaillering, dat ik het geheel zo gelaten heb en opgeknapt. Direkt lid geworden van de club en gemerkt dat ik niet de enige ben die onder de indruk geraakte. Na de verlichting, banden remmerij en nog wat dingen in orde gemaakt te hebben zijn we er mee op vakantie gegaan, en nog meer onder de indruk teruggekomen vanwege de efficiƫntie, weldoordachtheid en gemak waarmee je er mee kunt rondtrekken. Het was de combinatie van een daf ya66 uit 1974 en een Rapido confort uit 1976 dat maakte dat we niet onopgemerkt over de weg reden of op een camping verbleven. De geniale eenvoud is dat wat me zeer aanspreekt. Inmiddels is het een soort hobby geworden en heb ik een 2e erbij gekocht om op te knappen. Een rapido Confort matig uit 1979 als ik het goed heb. (plaatje op triangel ontbreekt). Ook deze wil ik graag in de originele staat terugbrengen.Veel info heb ik inmiddels van uw website en het forum kunnen halen. een aantal vragen blijven tot nu toe nog open. bv
Wie herkent het keukenblokje uit de rap confort uit 1976? en wat voor gastpitten horen daarop.
Er zitten twee staalkabeltjes in de hoeken van de rap uit 1976? waar dienen die voor.
Is de bloemetjes bekleding nog ergens nieuw te koop? Ik weet dat daar al meerdere keren over "gevormd" is maar kan geen eenduidig antwoord vinden.
Is de geblokte bekleding nog ergens te koop?
Ik ben ook nog op zoek naar een originele disselbak en een wielkast.
Leuk om hier een bericht te plaatsen graag deel ik mijn ervaringen en hoor ik van jullie
mvrgr
Harry Aalberts

Bijlagen:
IMG_5629.JPG
IMG_5629.JPG [ 16.97 KiB | 2624 keer bekeken ]
18 aug 2014, 11:26
Profiel E-mail

Bericht Re: nieuw lid
Beste Harrie

welkom op het forum en leuk dat je zo enthousiast bent ik hoop dat 1 van de klapkenners je met je vragen kan helpen maar ik denk dat dit wel goed gaat komen

klus en klap voorzichtig

Paul en Marga

18 aug 2014, 21:35
Profiel E-mail

Jeetje, wat veel vragen. Een poging tot antwoorden:
- Het keukenblok uit 1976 had een los fornuis. zie: http://rapido.buzink.nl/Techniek/Pagina ... eur.html#0
- De 2 staalkabeltjes dienen om het dak vast te houden als de zijwand geopend is. Kan de zijwand open? Ja, die kan open, alleen bij de Comfort zie: http://rapido.buzink.nl/Techniek/Pagina ... rie.html#2 Bij latere modellen is het anders opgelost.
- Stof voor bloemetjes bekleding is vast niet meer te koop. 2e hands zoeken?
- Ruitjes: idem
- Disselbak gezocht: plaats eens een oproep op het forum of bij :vraag en aanbod' Dart moet te vinden zijn. Vaak is vervangen van de houden delen wel noodzakelijk. http://www.rapidoclub.nl/advertenties/advertentie.html

Succes en veel plezier bij De Club.

Laatst bijgewerkt door chris op 30 jan 2021, 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

19 aug 2014, 22:12
Profiel E-mail WWW

Paul en Marga dank je voor de hartelijke ontvangst;
Chris dank je wel voor de kundige informatie, kan ik veel mee; dank je wel!
Ik houd jullie op de hoogte.
mvrgr Harry

20 aug 2014, 23:29
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]