Het is 21 nov 2024, 22:18

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aanpassingen 2014 - Unieke Rapido 31T Jederi 
Auteur Bericht

Bericht Aanpassingen 2014 - Unieke Rapido 31T Jederi
Niet stilgezeten en weer enkele toffe verbeteringen aangebracht aan 'Ons Kasteeltje'. Ze zijn ruimschoots getest in de Loirestreek en supergoed bevonden!

- Nieuwe kraan aan de lavabo
- Bijkomende schapjes naast de inkomdeur. Tijdens het rijden eventueel afsluitbaar.
- Vorig jaar was de watertank reeds naar achter verplaatst. Nu een echte buitenvuller gemonteerd met afsluitbare stop.
Nu geen druppeltje gemors meer binnen tijdens het vullen.
- BP-light gastank geplaatst, met aangepaste ontspanner (39 mbar) / Weegt ongeveer even veel als mijn vorige grote Campinggasfles, maar bevat het dubbele aan gas. Nu zuivere propaan en prima verbranding.
- Keukenrolhouder
- Handig schap boven het keukenblok. Uiteraard wegneembaar en op te bergen in de 'badkamer'.
- De haperende Rollo's doen het weer zoals het hoort.

Van vorige veranderingen heb ik ook nog wat foto's bijgevoegd:

- Aflaat-ventieltje waterleiding
- Grondig verbouwde hangkast
- Deur en stuk wand van de badkamer vervangen door een draaibaar gordijn
- Het "frans bed". Super handig voor mijn partner. Uniek voor Rapido-caravans.
- Het kastje naast de deur: verplaatst, ondieper en hoger gemaakt.

Voor volgend jaar staat nog steeds het naar achter brengen van het reservewiel op het programma.

De fotoreeks is te bekijken door volgende link te openen in een afzonderlijk venster

https://plus.google.com/photos/11673363 ... -9Kcr7jibg

23 aug 2014, 12:29
Profiel E-mail

Bericht Re: Aanpassingen 2014 - Unieke Rapido 31T Jederi
Dag Jederi,

Ja je hebt hem aardig aangepast aan je wensen zo te zien, ik heb een klein vraagje waar heb je de keukenrol houder vandaan deze loopt zo te zien niet uit zichzelf af.
En wat heb je aan de haperende Rollo's gedaan bij mij gaat dit ook niet zonder slag of stoot.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je het reservewiel naar achter gaat brengen, er is daar niet veel plaats.
met vriendelijke groet
arthur.

24 aug 2014, 19:49
Profiel E-mail

Wat die keukenrol betreft, die loopt inderdaad zo af tijdens het bollen. Ik heb daarom een lang elastiekje over de beide steunen gespannen, en als we rijden trek ik dat gedeeltelijk over de keukenrol. Eenvoudig en werkt ! De houder is van een merk met een Zwitserse vlag in het logo. Opletten als je hem kleeft: hou er rekening dat het dak nog ingeklapt kan worden. Bij mij staat hij uiterst links op dat plaatje dat het verluchtingsrooster verbergt.

Je vraag over die Rollo's zal ik volgende week beantwoorden. Ik had daar al een en ander over opgeschreven, maar dat ligt in de caravan .... en daar kan ik nu niet bij.

Het reservewiel kan m.i. niet onder de caravan. Daar is duidelijk te weinig plaats.
Dus denk ik er aan om het gewoon tegen de achterwand te bevestigen. Weet nog niet hoe. Tips welkom.

Veel succes,

Jef

25 aug 2014, 22:21
Profiel E-mail

Arthur,

Ik heb de beschrijving van de herstelling van de rollo's als een nieuw onderwerp geplaatst onder de rubriek "Techniek - Algemeen" . Titel : "Weerbarstige rollo's"

Succes,

Jef

05 sep 2014, 16:57
Profiel E-mail

In verband met het reservewiel onder de caravan is deze bij mij al enkele jaren achteraan onder de vloer gemonteerd en dit veroorzaakte nog nooit een probleem.
Groetjes Jefke

01 dec 2014, 14:30
Profiel E-mail

Bedoel je op het horizontaal deel, juist achter de as, of op het schuin oplopende stuk achteraan?
Groetjes,
Jef

02 dec 2014, 18:37
Profiel E-mail

Krijg je die er wel onderuit als je een lekke band heb?
Lijkt mij dat het wel erg laag is dan.

07 dec 2014, 12:05
Profiel E-mail

Hallo,
Uw kasteel is zo langzamerhand een paleisje.
Mag ik vragen hoe u de alustripjes in de kast hebt gemonteerd? De schroeven hebben na verloop van tijd geen grip meer en dan stort het hele zaakje in hebben wij gemerkt. Ook zijn wij nieuwsgierig op welke manier de tussenplank vastzit, dit idee willen wij wel gaan gebruiken. Het ziet er zo professioneel uit, is er patent op ;) ?
Marianne

02 jan 2015, 07:29
Profiel E-mail

Hallo,

Wat de bevestiging van de alu L-profieltjes én van het verticale tussenschot betreft, is de truc eenvoudig: max 2 cm van de rand blijven met de schroefjes.
Meubelpanelen van caravans hebben immers een vulling van kartonstructuur, kwestie van de boel niet te zwaar te maken. Maar rondom zit er wel een rand van massief houten latjes. Gewoonlijk zijn die 2, soms 3 cm breed. Daar moet je zijn! Als je twijfelt kan je eventueel een kleine proefboring maken, diameter 1mm. Grotere panelen hebben ook tussenin nog een plankje. Dat is evenwel zoekwerk. Soms kan je het horen door met iets op het paneel te tikken. Er bestaan ook toestelletjes om balkwerk terug te vinden. Maar omdat alles in een caravan zo licht gemaakt is, is het resultaat hiervan niet altijd even duidelijk.
Het verticale tussenschot heb ik destijds gekocht bij "Campercenter" in Turnhout. Helaas is die zaak er mee gestopt, en heb ik geen leverancier meer voor lichte meubelpaneeltjes. Misschien een afbraakfirma? Je vindt bij ons wel lichte triplexpanelen van populierenhout. Maar dan moet je wel kleuren en vernissen.

Veel succes,

Jef

PS Patenten zijn niet van toepassing. Het is een genoegen om mijn ervaringen te kunnen delen. Dat kan flink wat leergeld voorkomen.

06 jan 2015, 19:59
Profiel E-mail

Dank voor de uitleg, zo gauw we de caravan bij de hand hebben, gaan we klussen. Ik kom er op terug dan,
Marianne

07 jan 2015, 20:09
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende