|
Het is 21 nov 2024, 22:18
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
michaelb
|
Trigano of niet
Hallo mede forumleden,
Ik overweeg de aanschaf van een Trigano Rubis 420 uit 2005. Nu wordt er (ook op dit forum) veel gehint op de slechte kwaliteit en vele problemen met deze caravan. Maar de caravan lijkt (op het eerste gezicht) in uitstekende staat.
Los van het verhaal van de wijkende deur (waarvoor modificatie beschikbaar is en wat specifiek aan de 2006 modellen wordt toegeschreven) lijken het echter vooral meningen en 'hear-say' verhalen die van andere websites worden gequoted.
Ik ben op zoek naar het echte verhaal. Bestaan er echt helemaal geen tevreden Rubis bezitters? En wat zijn nu echt de problemen met dit model, met andere woorden: waar moet ik goed op letten?
Alvast dank voor de (onderbouwde) hulp...
Groet, Michael
|
20 feb 2017, 20:16 |
|
|
eric27
|
Re: Trigano of niet
Ja hier een Trigano 420 Rubis 2006 bezitter. Hiervoor hadden wij een Eriba Troll uit het jaar 1988. Wij wilde eens wat anders en wel een hefdak. Dus kwam de Rubis in beeld. En de Rubis bevalt ons goed en is moderner natuurlijk wc aan boord en meer ruimte. Alles heeft zijn voor en nadelen. Nadelen ten opzichte van de Eriba Troll qua rijgedrag kan de Rubis er bij lange na niet aantippen. Gewichtsverdeling is een drama kogeldruk is al heel snel te hoog. Aankoppelen aan de auto omdat de caravan laag is kan dat lastig zijn. Isolatie nou het is een zomer caravan als er een kachel aanwezig is dan heb je snel last van condensvorming bij de opstaande delen van het hefdak waardoor er rotterij kan ontstaan. Kwalitatief gezien zijn het naar mijn mening matige caravans wij twijfelde tussen een Rapido van 6 a 7 jaar ouder of deze Rubis van 2006 en ben van mening dat wij beter de Rapido hadden kunnen kopen voor dezelfde prijs. Qua caravan dus prima maar kwalitatief naar mijn mening onder de maat wij kopen geen Trigano meer ook geen Silver dezelfde problemen.
Eric.
|
18 maart 2017, 19:59 |
|
|
LouisVrijsen
|
Hallo, Wij hebben de Trigano Rubis 380. Deze bevalt ons goed!
kleine minpunten zijn; Hier en daar fragiele bevestiging van zoals scharniertje, ladegeleiders enz ( allemaal op te lossen als je een beetje handig bent). Bij hoge vervelende verkeersdrempels enz moet je rekening houden, door er langzaam overheen te gaan omdat anders het neuswiel en/of achterzijde de drempel gaat raken. Als je er rekening mee houd niks aan de hand.
We hadden een vloer die een beetje kraakte, is opgelost door opnieuw te injecteren, dit probleem komt bij alle merken weleens voor.
Vanwege dat de hoogte net iets minder dan 2 meter heb je veel minder rijweerstand, dus minder brandstof verbruik. Wij gaan vaak op vakantie naar Frankrijk en doordat de hoogte net iets minder dan 2 meter hoef je daarvoor geen tol voor te betalen. Het is een fijne combinatie om mee te rijden Renault Scenic met Trigano Rubis 380.
Voordat we deze caravan 2e hands kochten in 2010 hadden we een HomeCaren daarvoor een Adria. Mochten we ooit een andere moeten aanschaffen wordt het weer zoiets, waarschijnlijk de Silver dus. De voordelen wegen niet op tegen de kleine minpuntjes. Gr. Louis
|
27 apr 2017, 15:39 |
|
|
michaelb
|
Dank voor je reactie Louis.
Wij hebben inmiddels de knoop doorgehakt en een Rubis 420 aangeschaft. We zijn erg tevreden ook al kraakt de vloer bij ons ook op twee plaatsen, en voelt hij daar wat 'slap', terwijl de onderkant gewoon hard en goed is. Kun je me iets meer vertellen over waar je terecht kunt voor zo'n injectie? Of doe je dat ook zelf, en waarmee dan?
Groet, Michael
|
27 apr 2017, 17:42 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|