Het is 22 nov 2024, 06:45

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
weegbrug 
Auteur Bericht

Bericht weegbrug
Weet iemand een weegbrug in de omgeving van woerden/de Meern,of heeft iemand ervaring met een reich weger.

groeten

27 maart 2010, 16:02
Profiel E-mail

Bericht Re: weegbrug
Je hebt niet beschreven waarom je een weegbrug nodig hebt. Ik neem aan voor het bepalen van de maximale balasting/asdruk, maar ook voor een evenwichtige belasting van de caravan.
Als ik mijn caravan na de winterstalling ophaal, laat ik hem bij de Bovag afdeling van mijn stalling een servicebeurt geven. Vooraf haal ik zware spullen en dingen die niet perse op een bepaalde plaats moeten worden opgeborgen uit de caravan. Daarna gaat hij op de brug met het verzoek de belasting van de wielen afzonderlijk aan mij door te geven. Vervolgens weeg ik thuis de spullen die ik eruit gehaald heb en wat er verder nog in moet. Op die manier kan ik voordat ik de caravan ga inladen op papier al redelijk nauwkeurig de totale last, de links/rechts verhouding bepalen en ook de voor/achter gewichtsverdeling. Dat laatste is iets anders dan uitsluitend de belasting op de trekhaak. Vooral bij een lange caravan kan een zware last achterin een sterk slingereffect veroorzaken. Iets wat je van voor naar achteren verplaatst, wijzigt de voor/achterbalans met het dubbele gewicht van het verplaatste artikel. Naarmate het artikel zwaarder is gaat dat meer schelen. Bijvoorbeeld bij een luifel van 25kg
Zoek dus een caravanonderhoudbedrijf, b.v. onder Bovag.
Succes

27 maart 2010, 20:49
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]