|
Het is 21 nov 2024, 21:56
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Probleem met hefdak rapido club 31
Auteur |
Bericht |
Johan Berthier
|
Re: Probleem met hefdak rapido club 31
Hallo
Heel precies heb ik het niet gezien; het waren 2 stukken bovenaan het smalste hefpaneel; daarbij hebben ze ook de rubber vervangen die was versleten. Kortom, het probleem is gekend en er is een oplossing voor, God zij dank.
Groetje
Johan Berthier
Wij reizen met een Club 42CP van 2002
|
12 dec 2016, 09:02 |
|
|
HanK
|
Fijn dat alles weer heel is.
_________________ Rijden met Renault Kangoo II en Trigano 310 TDL.
|
12 dec 2016, 18:57 |
|
|
LJvdL
|
Ik wilde uiteindelijk het probleem laten verhelpen door Holtkamp West. De man aan de telefoon zei dat ik het makkelijk zelf kon uitvoeren en dat bleek inderdaad zo te zijn. Ik zal dit toelichten met foto's. Wanneer het dak omhoog wordt gezet, rust het dak op 2 stukjes hoekprofiel op de klapwand. De stukjes hoekprofiel zorgen ervoor dat het dak niet van de wand af kan schuiven. Doordat de stukjes hoekprofiel in plastic zijn uitgevoerd, slijten ze af en kunnen ook bros worden en afbreken. De remmende werking van het hoekprofiel op de klapwand is dan verdwenen en daardoor verschuift het dak bij het opzetten tenzij het wordt tegengehouden. De stukjes hoekprofiel kunnen makkelijk worden nagemaakt van de restanten nadat die zijn los geschroefd. In aluminium hoekprofiel is dit makkelijk uit te voeren. Na vervanging werkt het dak weer als vanouds.
Werkwijze: -Schroef de beide schuine strippen los -Ondersteun het dak aan beide zijden met een kussen op het liggende raam en een kistje o.i.d. om het op hoogte te houden -Trek de scharnierende verende klep naar je toe en fixeer die met een stukje hout tegen het dak zodat er werkruimte ontstaat -In beide hoeken zie je de bruine restanten van de stukjes hoekprofiel en schroef deze los -maak ze na van aluminium hoekprofiel en boor de gaatjes op precies dezelfde plaats en schroef ze op de plaats vast van de oude hoekprofieltjes -licht het dak op en plaats de verende klep terug op zijn plaats en laat het dak erop zakken. Je ziet nu hoe de hoekprofieltjes werken -Zet de beide schuine strippen weer vast en na hetzelfde aan de andere kant te hebben uitgevoerd is de reparatie klaar.
|
05 mei 2017, 19:36 |
|
|
Gerrit5
|
Hoi ik heb het precies hetzelfde probleem en wat hierboven beschreven staat klopt precies,ik ben vanmiddag ook bezig geweest en inderdaad aan 1 kant zijn er twee volledig versleten...Niet veel werk om het te demonteren en monteren, ik ga nu twee nieuwe laten maken en dan moet het weer werken zoals het hoort...
Groeten Gerrit
|
23 dec 2017, 19:57 |
|
|
Wolf
|
ik vraag me af of dit hetzelfde is op mijn oude Golf? Kun je die "versleten" stukjes ook zien zonder iets te demonteren? Als het dak open is of toe is?
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
23 dec 2017, 22:06 |
|
|
Gerrit5
|
Ja die kun je zien bij het opzetten van het dak, het makkelijkst is als iemand binnen het dak omhoog zet terwijl jij aan de buitenkant kijkt en als ze de kopse dakdelen iets naar binnen houden,dan kun jij er van af de buitenkant er naar kijken...
|
24 dec 2017, 12:28 |
|
|
Wolf
|
bedankt, ik zal het eens bekijken. Ik heb het probleem maar langs ene kant, als ik de volgende van openzetten aanpas, heb ik geen probleem, dus kan ik aan de andere kant zien of er iets anders te zien is.
_________________ - Rapido Golf 380 van 1993: - Pedal Power Deep Detachable: - Lowa bottinnen.
|
24 dec 2017, 19:32 |
|
|
Wolf
|
eindelijk heb ik het dak eens grondig kunnen bekijken en de voorkant en achterkant vergeleken, maar ik zie nergens iets dat stuk zou zijn!?! raar ! Ik kan ook niet goed op jullie foto zien wat er juist stuk zou moeten zijn.
|
14 mei 2018, 21:32 |
|
|