Het is 14 nov 2024, 18:39

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
waterpomp 
Auteur Bericht

Bericht waterpomp
In mijn rapido confort heb ik een blauwe waterpomp in een wit doosje met een bruine drukpedaal op het blauw waterpompje staat 12volt en ik veronderstel dat het ook wel op elektriciteit moet werken maar ik vind nergens een ingang of een kabel of een uitgang kan iemand mij hier meer info over geven? dank bij voorbaat

06 apr 2010, 15:59
Profiel E-mail

Bericht Re: waterpomp
hier een paar foto's van de pomp op mijn picasa

http://picasaweb.google.com/arnehereman ... Waterpomp#

06 apr 2010, 16:32
Profiel E-mail

heeft er nog niemand het zelfde probleem gehad? :)

08 apr 2010, 16:33
Profiel E-mail

Ik vermoed dat er 2 zgn blokbatterijen van 6 volt in moeten.
Wanneer ze in serie staan heb je 12 volt.
Afbeelding

08 apr 2010, 17:23
Profiel E-mail

oke alleszins bedankt maar ik had al zo een vermoeden dat er baterijen in het witte doosje moesten maar ik zie nergens een +kant en een - kant? ik zie wel 1 groot paneel in het witte doosje?

08 apr 2010, 17:27
Profiel E-mail

Dat paneel is een printplaat en als je goed kijkt naar de plaat en de aansluitingen van de blokbatterij zie je dat de printplaat deze batterijen in serie zet.
Zit er geen onderkant bij de witte doos?
Momenteel ben ik de Rapido Confort die mijn dochter heeft aangeschaft aan het "oorlogsklaar" maken en ben ook aan het stoeien met de watervoorziening.
Ze willen er met de Hemelvaart mee weg, dus moet ik opschieten.
Ik heb nog een ergens een 12 volt (brommer)accu die ik wil gebruiken.
Een pomp had ik ook nog uit mijn caravantijd dus dat zal wel gaan lukken.
Ik vind het zo leuk om aan de Rapido te klussen, vroeger hadden wij er ook een en al die herinneringen komen weer terug! :D :D

08 apr 2010, 19:27
Profiel E-mail

oke bedankt :) maar met is er geen onderkant aan de witte doos bedoel je de printplaat of moet er normaal gezien nog iets aan zitten? , kijk eens naar de foto's via de link die ik heb geplaatst

08 apr 2010, 21:25
Profiel E-mail

De witte doos die op de foto staat is m.i. de bovenkant.
Kijk oven naar de fot van de blokbaterij.
De veertjes zijn de plus en min pool en passen precies op de grote ronde koperen plaatjes.
Volg je dan de sporen dan zie je dat het in serie staat en 2 x 6 volt dus 12 volt wordt.
Alleen vallen de batterijen er dan uit, waardoor ik vermoed dat er een deksel ov liever gezegd een onderkant bij hoort.
Je kunt alles gebruiken, tot elastiek en karton toe, om de blokbatterijen vast te zetten.
Om niet afhankelijk te hoeven zijn van batterijen die je misschien niet overal kan verkrijgen kies ik er voor om een 12 volt aansluiting uit de trekauto of een 12 volt voeding te gebruiken voor als je aan de paal staat.

09 apr 2010, 11:58
Profiel E-mail

alvast bedankt en ik snap het allemaal en het deksel van het doosje heb ik ook:) maar wat ik niet heb zijn de baterijen maar waarschijnlijk kan je dit niet op elektriciteit laten werken ofwel?:) alvast bedankt!

09 apr 2010, 21:09
Profiel E-mail

robbe schreef:
maar wat ik niet heb zijn de baterijen maar waarschijnlijk kan je dit niet op elektriciteit laten werken ofwel?

Ja hoor, gisteren heb ik een waterpomp aangesloten op een ingebouwde 12 volt voeding.
Dochter en schoonzoon helemaal blij.
Vandaag laat ik ze de wagen nog een paar keer opklappen zodat ze het zonder slaan en wringen goed kunnen.
Dan kan de wagen weer 25 jaar mee.

11 apr 2010, 07:51
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende