Het is 15 nov 2024, 23:01

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
voortent 
Auteur Bericht

Bericht voortent
ik heb aan mijn rapido confort een voortent volgens mij de universele ( merk awa)
ik krijg hem maar niet opgezet heeft iemand hier een uitgebreide handleiding of kan iemand mij het demonstreren met foto's
bedankt robbe

28 jun 2010, 12:39
Profiel E-mail

Bericht Re: voortent
kijk eens op deze link: http://users.telenet.be/rapido/
menu links: rapido: handleiding: pagina 11 punt 32
misschien kun je hier iets mee.
succes

28 jun 2010, 19:45
Profiel E-mail

oke bedankt het is me alvast gelukt van het plannetje op de site werd ik niet veel wijzer maar na lang denken is het gelukt ik had het vooral moelijk met het geraamte toch bedankt!

29 aug 2010, 13:38
Profiel E-mail

Hallo Robbe,
Om je te kunnen helpen, moet ik weten wat voor voortent je hebt.
Je hebt in elk geval een voortent nodig waarbij de pees (die je aan de kant van de caravan in een sleuf schuift) op 3 plaatsen is 'doorgeknipt'.
De dak stokken (die tegen de caravan aan komen), wat zit daar aan het uiteinde? Een haakje of een soort zuignap?

30 aug 2010, 20:47
Profiel E-mail WWW

Hallo,
mijn voortent , is zoals ik al zei, een gewone voortent maat 4, van starcamp, met het traditionele frame, aan de buitenkanten van het rail heb ik een beetje uitgefreesd, zodat ik de pees kan laten draaien naar de vertikale rails, om alles makkelijk te maken heb ik net in het midden van de pees een knipje gegevenen trek dit knipje een tweetal cm voorbij het einde van de bovenste rail, in het midden stuk boven de deur heb ik een vast oog gevezen dat niet stoort vermits dit verwijderd word tijdens het toe vouwen van de caravan, aan de linkse en rechtse kant heb ik de oogjes bevestigd door middel van een bout met vleugelmoertjes , dit neemt slechts 1 minuutje om op en af te zetten , zodoende kan ik een normaal frame met haken gebruiken, is ook makkelijk als ik een luifel wil hangen, als ik zonder luifel of tent wil, komen er plastic pluggen in de gaatjes.
ter hoogte van het knipje in de pees, plak ik met een stukje tape een stuk zeil, van een 10 tal cm op 10 cm net voor ik de tent in schuif zodoende geen lek als het stort regent, dit had ik ook bij de vorige rapido gedaan en bracht geen enkel probleem, daar had ik een dorema voortent, wat eigelijk het zelfde is als starcamp.
Groetjes
Gilbert

31 aug 2010, 06:53
Profiel E-mail

heum ik heb de orginele voortent denk ik toch ale er staat ava op ik moet de stof erin schuife en het is met zuignappen. maar ondertusse weet ik hoe ik het moet opzetten maar het zou handig zijn moest iemand hier van een plan hebben ofzo :)
@ de laastste reactie zeeer slim maar voor mij is dit niet zo goed want wi jzetten de voortent niet zo vaak op en zijn nog redelijk jong dus zo slim zijn we nog niet om dat te maken :)

01 sep 2010, 18:37
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]