|
Het is 15 nov 2024, 03:30
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
janvan
|
wiel verwisselen
omdat ik nieuwe banden ga kopen moest ik de wielen er af halen. bij het wiel aan de kant waar de uitklappoten zitten moest ik eerst de poten uitklappen om het wiel te kunnen verwijderen, anders kon hij er niet langs. lijkt me wel ingewikkeld als je onderweg een lekke band hebt. kan dat ook anders of is dit normaal? verder vond ik gek dat de ene wielmoer maat 19 was en de andere drie maat 17. wat zou het moeten zijn, 17 of 19? verder heb ik de schokbrekers gedemonteerd, ging erg makkelijk. de schokbreker laat zich heel licht induwen, dus kapot. nu op zoek naar vervangers. jan
|
15 apr 2011, 10:54 |
|
|
Christiaan
|
Re: wiel verwisselen
Een bandenwissel gaat bij een Confort inderdaad iets lastig. Het kann echter ook zijn dan de vorige eigenaar een iets groter maat heeft gemonteerd wat al helemaal niet verstandig is bij een confort. Ik ken iemand die zijn banden alleen zonder lucht gedemonteerd en gemonteerd krijgt. Ook niet optimaal dus. Wat de schokbrekers aangaat kun je waarschijnlijk de Octagon dempers van Alko voor gebruiken. Deze zijn er in verschillende kleuren, deze kleuren geven de maximale draagkracht aan. De lichste zijn de groene (tot 900 Kg)
Christiaan
|
15 apr 2011, 21:13 |
|
|
niek warmoltz
Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42 Berichten: 300 Woonplaats: Zutphen
|
Tip voor als je ooit langs de snelweg een lekke band krijgt aan de kant van de uitklapstangen: Koppel je rapido af, draai hem om een je kan je stangen veilig richting de berm uitklappen. Wel wat meer werk, maar je bent dan wel veilig bezig. En nu maar hopen dat het nooit nodig zal zijn!
_________________ Groetjes,
Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon) Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel
|
17 apr 2011, 08:19 |
|
|
Rolhuisje
|
Ik moet er niet aan denken om mijn caravan op de snelweg / vluchtstrook om te draaien. Als hij om de een of andere manier niet wil doordraaien, ben je in de aap gelogeerd. Stel je toch eens voor dat hij dwars op de rijrichting naar rechts, de vangrail rolt en blijft hangen. Dan steekt de dissel uit over de rechter rijstrook. Dat is levensgevaarlijk voor jezelf en voor de automobilisten op die rijstrook. Wacht dan liever op de wegenwacht. Die zorgt dan misschien voor een tijdelijke en veilige blokkade of sleept je nar een veiliger plaats.
|
18 apr 2011, 20:29 |
|
|
janvan
|
ik lees op de franse site dat er zijn die de bevestiging van de uitzwaaipoten vervangen hebben door een as met pen, zodat ze in geval van een lekke band makkelijk de poten er af kunnen halen. heeft een van jullie die truc toegepast? foto? ben benieuwd of het wat is.
|
22 mei 2011, 15:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|